Followers

Tuesday 9 December 2014

PAS Dah Tak Sabar Nak Tahu Siapa Pengganti NAJIB !!!


Sejak Tun M kembali dengan teguran tegasnya terhadap kepimpinan negara , PAS yang sedang terkial-kial dalam Pakatan Haprak mula memperlihatkan sikap macai mereka.Secara jujurnya PAS selama ini sudah pun membuktikan kepada kita betapa mereka begitu DAYUS sekali mendepani kemelut politik dalam Pakatan Haprak.

Biar dicerca dan diberi kata dua oleh DAPigs , PAS tetap tunduk dan utuh berpegang kepada tahaluf siyasinya yang selama ini banyak mendatangkan keburukan termasuklah menelanjangkan pimpinan PAS sendiri.

Kemelut dalaman PAS sendiri sebenarnya sudah cukup membusuk dan mereka amat faham dengan bau tersebut.Cuma mungkin pada ketika ini mereka lebih suka kepada bau busuk itu daripada haruman di luar sana.Kononnya atas pengalaman sebelum ini .. Hahaha BANGANG !!! 

Ketua Penerangan PAS, Datuk Mahfuz Omar menggesa bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad supaya menamakan siapakah calon yang layak menggantikan Datuk Seri Najib sebagai perdana menteri.

“Jika calon itu lebih dari satu Tun boleh lah mengaturkan perbahasan dalam kalangan mereka untuk dinilai pengetahuan serta jelas visi dan misi hala tuju masa depan Malaysia yang mereka nak bawa dan Tun boleh bertindak sebagai moderator,” kata Mahfuz dalam satu kenyataan hari ini.

Semalam, dalam satu wawancara eksklusif bersama Sinar Harian, Dr Mahathir menyatakan bahawa ramai yang layak menggantikan Najib sebagai perdana menteri.

Namun, mereka tidak diberi peluang untuk masuk ke dalam Umno, menurut bekas perdana menteri itu.

Mahfuz berkata beliau mengalu-alukan kenyataan Dr Mahathir bahawa ramai yang layak menggantikan Najib sebagai perdana menteri.

“Saya mengalu-alukan kenyataan Tun Mahathir yang menyatakan ramai orang layak ganti Najib. Kenyataan Tun adalah satu penegasan terhadap partinya sendiri yang pernah diterajuinya selama 20 tahun lebih.

“Perkara ini adalah satu keberanian yang hanya semata-mata untuk melihat masa depan negara mempunyai hala tuju dan berada pada landasan yang betul,” ujar Mahfuz.

“Hal ini penting untuk dilihat oleh rakyat sama ada calon tersebut memenuhi kretiria dan kelayakan yang cukup.

“Biarlah ia menjadi perbahasan dan perdebatan umum sebelum Umno dan BN memuktamadkan pengganti Najib,” kata Mahfuz.TMT 

Maybe Mahfuz mengidam sangat supaya Tun M sebut nama dia tak ??

MMI

2 comments:

  1. Suruh je mahafusfus panggil juga ahli2 pas berbahas tentang geng2 pas yg nak tukar hj hadi dgn calon2 yg layak.

    ReplyDelete

Labels