Followers

Thursday 8 January 2015

GHAIRAH Dyana Tak Tertahan-Tahan !!!

Kalau kita perhatikan sepanjang bencana banjir melanda beberapa negeri di Malaysia PASTI banyak pihak akan setuju bahawa kerajaan Barisan Nasional telah melaksanakan tanggungjawab mereka dengan baik sekali.

Yang berbunyi juga tu macam biasa adalah mereka-mereka yang sebenarnya sakit hati melihat kesungguhan kerajaan membantu mangsa banjir.

Jangan nafikan pelbagai agensi dan aset-aset milik negara telah digerakkan bagi membantu mangsa banjir dalam semua keadaan.

Malah sejak hari mula sehinggalah ke hari ini usaha itu berterusan dan semuanya dilakukan demi rakyat.

Dan kerana itu jugalah YAB Perdana Menteri kita di kecam oleh sesetengah daripada mereka kononnya tidak peka dengan musibah yang melanda negara dan rakyatnya.

Pemergian beliau ke luar negara di canang ke serata ruang dan dijadikan bahan untuk kepentingan politik pihak tertentu sedangkan sebelumnya YAB Perdana Menteri sudah pun membuat lawatan terhadap mangsa banjir.

Pelbagai reaksi timbul dari lalakan ini NAMUN mereka terlupa bahawa sebelum lalakan itu berlaku lagi segala usaha sudah pun di gerakkan oleh pihak kerajaan untuk membantu mangsa banjir dengan di ketuai oleh YAB Timbalan Perdana Menteri.

TERBARU adalah aksi ghairah si aktres DAP berbangsa Melayu , Dyana Sofya !

MMI tak pasti apa yang cuba beliau lakukan tetapi sekali pandang tidak lain dan tidak bukan cuba mencari publisiti murahan daripada bencana banjir.

“Kalau Najib pun kena e-coli, begitu juga mangsa banjir”

KUALA LUMPUR, 6 JAN: Sekiranya bakteria E coli boleh menjangkiti Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sewaktu melawat kawasan banjir, sudah tentu risiko sama dihadapi mangsa banjir.

Setiausaha Politik Ketua Ahli Parlimen DAP Dyana Sofya berkata, ia menunjukkan bahawa kawasan yang dilanda banjir berisiko dengan penyebaran penyakit merbahaya.

“Perdana Menteri yang sekejap sahaja di sana pun boleh dijangkiti, mangsa banjir pastilah lebih berisiko tinggi.

“Mereka kurang air bersih dan ubatan pun sangat terhad, tambahan pula kebersihan tidak terurus lagi.

“Seharusnya tidak ada alasan lagi kepada kita untuk mengatakan tidak mampu menguruskan situasi pasca banjir ini,” kata Dyana dalam satu kenyataan yang disiarkan oleh Roketkini.com

Mungkin kerana terlalu ghairah untuk mengulas isu banjir , Dyana langsung terlupa atau tidak melakukan homework terlebih dahulu.Untuk rekod Kementerian Kesihatan Malaysia sudah pun melakukan kerja-kerja pemantauan dan usaha ke arah itu sudah pun digerakkan sebelum ini.
Kuala Lumpur  - Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah berkata penjagaan kebersihan diri dan persekitaran adalah penting bagi pencegahan penyakit berjangkit seperti keracunan makanan, cirit-birit dan leptospirosis semasa dan selepas banjir.
mengulas paparan Twitter Pejabat Media Perdana Menteri mengenai Datuk Seri Najib Tun Razak terkena jangkitan bakteria (Escherichia coli) E.coli, Dr Noor Hisham berkata jangkitan itu boleh dirawat dan lebih banyak maklumat sedang dikumpul bagi mengetahui punca wabak penyakit berkenaan.Baca Selanjutnya 
KUALA LUMPUR - Kementerian Kesihatan Malaysia akan meneruskan aktiviti dengan memberi tumpuan kepada isu pasca banjir bagi mengelakkan masalah kesihatan yang timbul di negeri terjejas banjir terutamanya di Kelantan.
Pasukan kesihatan yang terdiri dari Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran, Pembantu Kesihatan Awam, Pekerja Rendah Awam dan Pemandu akan melakukan aktiviti kawalan dan pencegahan penyakit berjangkit dan wabak.
Seramai 42 pasukan kesihatan dari luar negeri Kelantan telah digerakkan ke seluruh daerah terlibat bagi membantu aktiviti ini.Seterusnya   
Untuk makluman Dyana , Kementerian Kesihatan Malaysia sentiasa memantau perkembangan di setiap kawasan banjir dan semua usaha itu adalah sebahagian daripada SOP kerajaan bagi menguruskan bencana banjir yang melanda negara.

Dan Dyana juga harus sedar bahawa pelbagai bantuan telah disalurkan kepada mangsa banjir melalui agensi dan kementerian kerajaan dengan mengambil kira bebanan serta penderitaan mangsa banjir.

Antaranya ...






Rasanya tak perlulah kot nak ambik kesempatan atau keuntungan politik kat sini sebab DAP pun hanya turun padang setelah keadaan banjir benar-benar kritikal dan MMI percaya sekiranya keadaan banjir seperti tahun-tahun sebelumnya DAP pasti hanya akan melihat dari jauh.

MMI

1 comment:

  1. Kelantan RED WARRIORS sah cuma Pondan-Pondan yang berlagak bodoh-sombong, berlagak gedeber, hakikatnya lemah lembut, pondan, dayus lebih teruk drp betina dan pondan Jalan Chow Kit.

    RED Warrior tak berani tegur Kerajaan PAS Kelantan, tak beri persoal kemana halatuju Islam Kerajaan Pas Kelantan, kenapa beri Tanah Balak pada Dap Lahanat Nga & Ngeh Bersaudara, hingga mereka jadi Jutawan Kaya Raya, Puak Pimpinan Pas Kelantan Makan Rasuah simpan duit, Rakyat Kelantan makin miskin..

    Puak Red Warrior Ibu Kota MELIWAT orang kampong, mencelakakan kehidupan Mak Bapak, Ibu dan Ayah, sanak saudara kerana menyebarkan Dakyah Puak Pimpinan Rasuah Pas..

    Para Pemimpin PASMA Kerajaan PAS Kelantan Perasuah Tegar.., Husam Musa kaya raya...Dr Hata Ramli Kaya Raya...

    Red Warrior memang macam PONDAN...Lembik, Longlai..cuma tahu memuaskan Nafsu di Takbai, Golok..Minom lah kat sana puas-puas, balik Kelate jadi alim balik...

    Biar lagi banyak malapetala, bala turun di Kelantan, disebabkan masyarakat Kelantan, memang macam itu...tak mahu mengubah nasib, apa lagi menegakkan kebenaran.

    APA RED WARRIOR ADER TELOR KER

    BLOGGER ANAK JADI KELATE PON ADER KELENTIT DAN BERLOBANG?

    ReplyDelete

Labels