Followers

Sunday 26 July 2015

Macam Biasa Tindakan MengHALALkan Cara


Dah lama MMI perhatikan tingkah laku puak-puak dalam PAS ni , sebahagian besar mereka-mereka yang mengaku pejuang dan sering kali berada di pentas-pentas politik menjaja cerita fitnah terdiri daripada mereka yang sebenarnya sudah terlalu jauh terpesong dari prinsip perjuangan parti itu sendiri.

Mungkin juga kerana fahaman bahawa perubahan perlu segera dilakukan dalam PAS maka mereka mengambil keputusan untuk melihat faktor KUASA dan KEWANGAN itu sebagai sesuatu yang lebih WAJIB dianggap KEPERLUAN daripada meletakkan akidah dan agama Islam itu sebagai asas perjuangan mereka.

Barangkali juga kerana ideologi cauvinis DAP yang sudah melekat ke dalam batang tubuh mereka selama ini menjadi penyebab untuk bersetuju supaya agama Islam diletakkan sebelah kerana kepentingan kuasa , kedudukan dan sudah tentu kewangan lebih menjadi keutamaan.

Kerana itu maka kita sering kali melihat tindakan menghalalkan cara menjadi elemen terpenting untuk terus mengaburi mata penyokong di akar umbi walaupun hakikatnya mereka tahu tindakan itu sebenarnya tidak benar.

BUKTI paling nyata apabila perpecahan dalam PAS sehingga wujudnya kumpulan yang menggelarkan diri mereka sebagai Gerakan Harapan Baru (GHB).Ianya diberitakan bakal menjadi platform politik kepada kumpulan ini yang kini tidak lagi bersetuju dengan pendirian PAS.

Kerana itu apabila pemimpin PAS yang dulunya begitu dihormati oleh mereka bersuara , pelbagai alasan dan jawapan segera dibalas bahkan turut sama mempertikaikan tindakan mereka-mereka yang terus setia dalam PAS.

Kalau dengan menyertai Gerakan Harapan Baru (GHB), ia membuatkan gaji wakil rakyat PAS haram, bagaimana pula dengan gaji mereka yang hanya mendiamkan diri apabila Pakatan Rakyat (PR) tumbang, soal Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa.

Ahli Parlimen Parit Buntar itu, yang kini pengerusi protem GHB Pulau Pinang, menuduh kepimpinan PAS gagal mengambil berat mengenai rakyat dan gabungan pembangkang.

Beliau bertanya, tidakkah itu bermakna gaji mereka juga haram kerana turut mendapat manfaat daripada sekutu mereka dengan PR sebelum ini.

Mujahid berkata, isu dimainkan bagi menentang GHB, yang dibentuk satu kumpulan serpihan PAS, dan surat khabar arus perdana seperti Utusan Malaysia, digunakan bagi menyerang gerakan baharu itu.

"Sesuatu yang menyedihkan apabila ada orang daripada parti, yang merupakan sebahagian PR, kini menyerang gerakan baharu ini.

"Mereka membuat kenyataan tidak logik, contohnya wakil rakyat yang menyertai GHB makan gaji haram kerana mereka menang pilihan raya atas tiket PAS.

"Saya ingin bertanya mereka, adakah gaji wakil rakyat yang gagal menjaga rakyat dan yang menyerang PR juga haram?

"Saya ingin bertanya, adakah mereka menang pilihan raya kerana PR atau hanya kerana mereka daripada PAS?" soalnya pada rumah terbuka Hari Raya Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) dan GHB di Komtar, Pulau Pinang malam tadi. 

Hebatkan ? Begitu mudah mereka menepisnya seperti mana mudahnya mereka dalam isu tuntutan kalimah Allah oleh bukan Islam sebelum ini.

Sesuatu yang pasti adalah siapa sebenarnya yang menyebabkan perpecahan dalam PAS ?

Kumpulan yang hari ini menubuhkan GHB atau mereka yang masih setia dengan perjuangan PAS ?

Jika Mujahid menjadikan kuasa Pakatan Rakyat itu sebagai sesuatu yang lebih hebat daripada PAS sendiri maka kita secara tidak langsung sudah pun mendapat jawapan bahawa mereka sejak dari awal lagi lebih terarah kepada ideologi dalam Pakatan Rakyat bukannya perjuangan dan prinsip PAS.

Dan kerana itu jugalah mereka begitu berani meninggalkan PAS kerana hati mereka sudah lama tidak bersama dengan parti itu melainkan mempergunakan penyokong-penyokong PAS untuk kepentingan ideologi yang dibawa oleh cauvinis DAP yang meresap ke dalam roh dan jiwa mereka.

Paling tak boleh belah ... Rumah Terbuka PASMA dan GHB diadakan di KOMTAR !!

Hihi kawasan sekitar KOMTAR tu ramai sangat ke orang Melayu dan Islam ?

Tak ada kawasan lain dah ker ?? Oh lupa .. sebab kat situ segala-galanya bermula !!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels