Followers

Monday 29 August 2016

PENAKLUK POLITIK , Apa Lagi Selepas Ini Tun M ?


Apabila seseorang itu merasakan diri sudah terlalu hebat maka disaat itulah dugaan demi dugaan akan tiba untuk melihat sama ada kita masih ikhlas atau sudah terpesong jauh.

Apabila seseorang itu menerima dugaan demi dugaan maka nescaya akan tiba masanya usaha mendepani dugaan itu akan memberikan petunjuk betapa siapa sebenarnya yang benar.

Dalam konteks hubungan politik antara Tun Mahathir dan DS Najib , siapa agaknya yang berada di pihak yang benar ?

Satu persoalan yang bisa membakar jiwa memandangkan kedua-duanya punya pengikut yang tersendiri.

Bagi MMI dalam keadaan suasana dunia keseluruhannya , kita haruslah berpijak di bumi nyata dan menjadi nadi kepada jatuh bangunnya negara yang kita cintai.Kita wajib menjadi rakyat yang bijak menyusun langkah agar langkahan itu tidak boleh menjadi penyebab kepada hilangnya maruah bangsa dan agama tetapi juga boleh mengundang natijah kepada seluruh negara.

Dan kerana itulah MMI masih di sini berusaha seupaya mungkin untuk menjadi penyampai mahupun orang tengah mendepani tindakan-tindakan mereka yang begitu obses dan rakus untuk menjadi penakluk politik.

Sikap penakluk ini jika tidak ditangani dengan baik akan membawa kepada kemudaratan yang amat dasyat sekali.

Sejarah Malaysia dijajah oleh kuasa asing sewajarnya menjadi peringatan kepada tiap dari kita agar sejarah sedemikian rupa tidak berulang.

Sedarkah kita betapa penjajah inggeris , Jepun dan lain-lainnya sewaktu menjajah bumi Malaysia ini sudah pun merampas hak kita ?

Kehadiran mereka bukan atas alasan untuk memajukan bumi bertuah ini tetapi mengaut segala keuntungan untuk kepentingan mereka sendiri.Kehadiran mereka bukan untuk mengangkat bangsa kita tetapi mengerah bangsa Melayu menjadi hamba !

Kini setelah puluhan tahun Malaysia Merdeka , mereka masih lagi dengan sikap ortodoksnya.

Meracau , mengeluh dan melahirkan kebimbangan terhadap IMIGRAN di negara mereka yang dikatakan terlalu ramai sehingga menggangu-gugat beberapa perkara.

Soalnya kenapa bising ? Bukankah dulunya kehadiran kamu di bumi kami jauh lebih dasyat dari itu ? Kami kamu jadikan hamba abdi sehingga ada yang menghembuskan nyawa akibat kesengsaraan hasil daripada tangan kamu ?

Mungkin tak ramai yang sedar akan perihal ini tetapi inilah realitinya.

Barangkali sebahagian dari kita masih lagi bermimpi , suasana dan sejarah yang MMI sebutkan diatas sana kini sedang dikembalikan !

Lebih dasyat lagi yang sedang mengembalikan sejarah itu adalah segelintir mereka yang mengaku warga Malaysia !

Tun Mahathir dan gerakannya bersama-sama pembangkang yang mahu menumbangkan Perdana Menteri Malaysia yang dipilih secara sah melalui pilihan raya umum kini sudah mula melebarkan dasarnya.Jika sebelum ini hanya mahu menumbangkang DS Najib kini Tun Mahathir sudah mula mewar-warkan UMNO pula perlu ditumbangkan.

Dan untuk merealisasikan hasrat itu mereka tidak segan silu untuk berkobalirasi dengan pihak-pihak luar asalkan matlamat tercapai.

Lihat sahaja dalam isu konspirasi menjatuhkan PM melibatkan 3 pegawai tertinggi kerajaan yang diakui oleh Tun Mahathir sendiri ( Baca SINI ) . Semuanya ada disitu termasuklah gerakan-gerakan sebelum ini melibatkan Sarawak Report dan yang seangkatan dengannya.

MMI yakin dan pasti apa yang bakal berlaku selepas ini adalah dasar Parti Cap Bunga akan sekali lagi berubah.

Mereka bukan sahaja mahu menumbangkan DS Najib dan menumbangkan UMNO tetapi juga mahu menumbangkan kerajaan Barisan Nasional.

Jika itu berlaku dalam keadaan gerakan Tun Mahathir bersama parti cap bunga yang begitu akrab secara tiba-tiba dengan parti-parti dalam Pakatan Haprak nescaya negara akan berdepan dengan situasi baru.

Situasi dimana kita perlu berdepan dengan gerakan membawa masuk sang PENAKLUK !

Kemasukan itu pastinya akan menyebabkan bunga raya layu seterusnya mengembalikan nostalgia zaman penjajah !

The New Age !!!!

Pilihan ditangan anda !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels