Followers

Saturday 28 January 2017

Rafizi Praktik Gerakan Ala Agen ISRAEL ??


Jangan main-main Bro , kita kadang kala tak perasan pun orang yang selalu berada dengan kita minum kopi bersama itu bukanlah si mamat kerana disebalik mamat itu beliau adalah agen kepada pihak tertentu yang sedang menjalankan misi sulit.

Mereka-mereka ini wujud dan berada hampir di setiap negara di dunia menjalankan misi pengintipan untuk kepentingan tertentu.

Dan dari pengamatan MMI , corak dan gerak kerja Rafizi Raja Fitnah ini punya ciri-ciri yang hampir sama dengan tindak-tanduk agen-agen Yahudi ini.

Melakukan fitnah dengan angka dan fakta yang boleh menimbulkan kepercayaan umum dengan harapan ianya mampu mencetuskan panik seterusnya menyebabkan berlakunya tindakan susulan sama ada rakyat bangkit merusuh mahupun menjejaskan imej kerajaan di mata rakyat.

Selain daripada itu usaha sebegini bolehlah dianggap sebagai sabotaj dengan niat mahu menumbangkan sesebuah kerajaan atau paling tidak melakukan kerosakan terhadap sistem yang diguna pakai sehingga rakyat hilang percaya.

Tindakan terbaru Rafizi dalam siri fitnahnya dengan sekali lagi menyerang Tabung Haji dan cubaan mengaitkan penjualan saham milik Tabung Haji dengan syarikat berkaitan petroleum adalah satu gerakan yang jelas bersifat fitnah.

Bagi MMI apa yang sedang berlaku ini adalah operasi terancang yang mahu menjejaskan reputasi agensi-agensi yang punya kepentingan dengan pihak kerajaan Malaysia.

Isunya sejauh mana kebenaran tuduhan terbaru yang dibangkitkan oleh si Rafizi ini ?

Apa yang Rafizi kata ?

"Pada 29 Disember 2016, secara SENYAP-SENYAP Tabung Haji telah melupuskan sebanyak 10.3 juta saham dalam sebuah syarikat minyak bernama Perisai Petroleum Teknologi Berhad (“PERISAI”). Sehari sebelum itu pada 28 Disember 2016, Tabung Haji telah pun menjual 8.8 juta sahamnya di dalam PERISAI."

Tak pastilah MMI siapa yang Rafizi nak perbodohkan ni !

Perisai Petroleum selaku syarikat awam tersenarai di Bursa Saham Malaysia mesti melaporkan perubahan material seperti perubahan pegangan saham oleh pemegang saham besar seperti Tabung Haji.

Maklumat perubahan pegangan saham diumumkan di dalam Bursa Malaysia dan boleh diakses oleh sesiapa sahaja yang ada capaian internet: http://www.bursamalaysia.com/…/company-announcements/5302965

Jika Tabung Haji secara SENYAP-SENYAP menjual saham Perisai Petroleum bagaimana pula link tersebut boleh diakses dengan maklumat penjualan saham tersebut? Baca seterusnya di SINI 

Melihat kepada tindakan si sotong ini , MMI terfikir ....

Sebagai Pengarah Strategik parti PKR , sudah tentulah Rafizi tidak hadir dengan tangan kosong.Ahli Parlimen Pandan ini sering menjadi perhatian banyak pihak kerana gerak kerjanya yang suka memanipulasi isu-isu nasional dan diadun dengan persepsi politik supaya ianya menjadi bara yang boleh membakar intistusi UMNO dan kerajaan Barisan Nasional.

Walaupun sudah ramai dari kalangan warga Malaysia sedar tiap pendedahan yang dibuat oleh si sotong ini berpaksikan kepada unsur fitnah , Rafizi masih kekal dengan corak yang sama.Natijahnya tindak tanduk si sotong ini semakin terdedah.


Pendedahan tentang Centre of Policy Initatives (CPI) contohnya jelas memperlihatkan kepada umum betapa tindak tanduk kumpulan ini sebenarnya dibayangi oleh pihak luar.

Melihat kepada modus operandinya jelas , tindakan CPI yang dinaungi Rafizi menyamai corak gerakan MOSSAD agen perisikan Israel yang berpangkalan di Tel Aviv.

Dalam usaha untuk memburukkan Barisan Nasional (BN) Rafizi dilihat menggunakan CPI sebagai agen bagi melindungi niat dan hasratnya memperdaya rakyat melalui kaji selidik yang dijalankan.

Dalam modus operandi CPI , pihak terbabit telah menghubungi sebilangan rakyat Malaysia melalui talian 03-78902700 untuk menjalankan soal selidik sokongan politik dengan bertanyakan beberapa soalan sensitif seperti pilihan parti pada pilihan raya umum.


Salah seorang responden yang menghubungi Selangor Press mendakwa soal selidik dilakukan CPI itu merupakan cubaan mencabuli hak demokrasi mereka memilih mana-mana parti politik tanpa perlu diketahui pihak lain.

Malah menurut responden terbabit juga, cara soal selidik itu dijalankan mengelirukan apabila pihak yang menghubunginya memperkenalkan diri sebagai wakil sebuah parti politik (Barisan Nasional).

Namun hasil semakannya pula mendapati bahawa dakwaan pihak tersebut tidak benar memandangkan parti politik berkenaan telah mengeluarkan kenyataan menafikan penglibatan mereka dalam kajian terbabit.

Seorang responden lain pula mendakwa soal selidik itu sebenarnya dilakukan sebuah badan bukan kerajaan (NGO), Invoke Malaysia.

Menurut responden berkenaan, dia mengetahui mengenai penglibatan NGO tersebut setelah pihak yang menghubunginya mengakui bahawa CPI ditubuhkan oleh Invoke Malaysia untuk menjalankan kajian berkaitan sosio-politik negara, selain mengumpul data untuk tujuan tertentu.

Tambah responden itu, sehingga kini CPI masih giat menghubungi rakyat Malaysia untuk menjalankan soal selidik tersebut yang tidak diketahui kepentingannya.

Hasil semakan Selangor Press melalui enjin carian mendapati CPI Invoke Malaysia dinaungi Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli serta Ahli Parlimen Kelana Jaya, Wong Chen.

Berdasarkan modus operandi tersebut dan kaitan Rafizi sebagai penaungnya maka jelaslah ianya dilakukan secara samaran.Menyamar sebagai pihak lain dalam usaha untuk mengumpulkan maklumat itu adalah menyamai dengan tindak tanduk agen-agen Mossad tatkala mereka berada dilapangan.

Malah agen-agen Mossad ini berada diseluruh dunia , mengintip dan mengutip maklumat selain bertindak sebagai agen pemusnah mereka-mereka yang dikategorikan sebagai ancaman kepada ISRAEL.

Berdasarkan itu maka CPI yang dinaungi Rafizi ini dipercayai turut menjalankan kaedah yang hampir sama dan sudah semestinya segala gerak kerja itu melibatkan dana-dana tertentu.

Persoalannya apakah CPI mempunyai hubung kait dengan pihak-pihak luar sama ada dari segi bantuan dana mahupun latihan bagi menjalankan kerja-kerja jahat mereka ?

Rafizi perlu tampil menjelaskan persoalan ini dan pihak terlibat khususnya agensi-agensi terpilih perlu segera bertindak dengan menyiasat CPI supaya segala persoalan yang berbangkit dan meresahkan rakyat ini dapat diselesaikan.

Pembangkang khususnya PKR sebelum ini sudah pun punya rekod kerjasama dengan pihak-pihak luar dan dibimbangi gerakan sebegini bukan sahaja mampu menyebabkan keselamatan negara terdedah kepada ancaman luar tetapi juga kewujudan agen-agen yang boleh bertindak melampau sehingga sampai ke tahap mewujudkan ancaman bunuh.

Dalam dunia sedang berdepan dengan pelbagai bentuk serangan pengganas , Malaysia tidak boleh lalai dalam mengenal pasti mereka-mereka yang menjadi dalang dan boleh menyumbang kepada wujudnya gerakan sebegini.

Tindakan Rafizi mencipta fitnah demi fitnah dan sabitannya terhadap CPI haruslah dipantau dan disiasat di bawah akta tertentu kerana menyamar dan menipu itu bukanlah sesuatu yang biasa-biasa apatah lagi ianya melibatkan soal kedaulatan negara.

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels