Followers

Wednesday 1 February 2017

Apabila DAP Cuba Menjadi ISLAM !!


Sebagai rakyat Malaysia adalah menjadi satu kejanggalan sekiranya mana-mana pihak sekalipun tanpa mengambil kira perbezaan bangsa dan agama itu masih lagi gagal untuk memahami betapa budaya hidup dalam kepelbagaian kaum itu adalah ciri-ciri orang Malaysia.

Kepelbagaian itu bukan sahaja terletak dari sudut bangsa tetapi juga agama dan budayanya.Sesuatu yang telah dipupuk sejak lama dahulu kini sudah berkembang menjadi sebahagian daripada diri kita semua dan kerana itu kita melihat semua bangsa sama-sama menyambut perayaan mengikut kaum.

Sebagai contoh tidak ada yang hairan melihat orang Melayu dan India menjadi tetamu orang Cina pada Gong Xi Fa Cai dan tidak ada sesiapa yang berasa pelik apabila orang Cina dan India menjadi tetamu orang Melayu pada Hari Raya Aidilfitri.Begitu juga dengan orang Melayu dan Cina yang menjadi tetamu kepada orang India yang merayakan perayaan Deepavali.

Begitulah seterusnya dengan sambutan dan perayaan-perayaan lain termasuklah bersikap menghormati amalan agama-agama lain dengan menidakkan kedudukan agama Islam itu sebagai agama persekutuan.

Muhibah sebenarnya Malaysia ini dan melihat kepada suasana dan keadaan sebegitu Malaysia seharusnya menjadi sebuah negara yang jauh lebih hebat daripada negara-negara lain khususnya dalam hal melibatkan perpaduan.

Namun keadaan ini semakin hari semakin terjejas dan gengaman erat seluruh rakyat Malaysia semakin longlai apabila ada segelintir pihak yang menjadikan kedudukan politik itu untuk kepentingan dan agenda kepartian.

DAP misalnya semenjak mentadbir Pulau Pinang sering kali bersikap angkuh dan mendabik dada khususnya terhadap orang-orang Melayu dan Islam,

Rata-rata pimpinannya jika diamati bukan sahaja bersikap dwi-standard tetapi jelas menjadi ancaman kepada hak orang Melayu itu sendiri.

Ketua Menteri Pulau Pinang . Lim Guan Eng sepanjang kariernya dilihat sebagai seorang pemimpin yang suka bermuka-muka dan hanya mementingkan kedudukannya sama ada dalam parti mahupun dalam kerajaan negeri.

Banyak dasar-dasar kerajaan DAP Pulau Pinang dilihat berat sebelah termasuklah memejamkan mata terhadap tingkah laku wakil-wakil rakyatnya yang sebelum ini pernah bertindak secara membabi-buta sehingga mendatangkan rasa kurang senang dikalangan warga penduduk.

Kenyataan PAS Pulau Pinang misalnya cukup jelas memperlihatkan kepincangan yang cuba diselindungi oleh pimpinan DAP dan dalam keadaan ini sekalipun DAP masih lagi menjadikan orang Melayu sebagai keldai mahupun orang suruhan untuk mempertahankan dasar kerajaan negeri yang kononnya berjiwa rakyat.

Di mana jiwa rakyatnya jika ;

1.Perkampungan milik orang-orang Melayu dilupuskan tanpa perancangan susulan penempatan semula melainkan terarah kepada pembangunan yang tidak mampu dimiliki oleh penduduk ?

2.Tindakan dwi-standard terhadap penjaja Melayu yang begitu ketara jika dibandingkan dengan keistimewaan yang diberikan kepada penjaja khususnya daripada kaum Cina !

3.Projek tambak laut untuk mewujudkan 3 buah pulau di Teluk Kumbar serta implikasinya terhadap penduduk Melayu Islam !

4.Campur tangan terhadap Institusi Fatwa Negeri Pulau Pinang !

5.Menolak cadangan pindaan akta 355 !

6.Menjalankan kerja-kerja promosi pemikiran Islam Liberal melalui Penang Institut !

Kesemua perkara-perkara yang dibangkitkan oleh PAS Pulau Pinang dan UMNO (sejak PAS bersama DAP) selama ini sebenarnya bukan sahaja terarah kepada tindakan bersifat konvensional semata-mata tetapi dari segi perundangan Islam pun DAP sebenarnya sudah menyamai musuh Islam.


إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُمْ مِنْ دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَى إِخْرَاجِكُمْ أَنْ تَوَلَّوْهُمْ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ

"Sesungguhnya Allah hanya melarang kamu menjadikan sebagai kawanmu orang-orang yang memerangi kamu karena agama dan mengusir kamu dari negerimu dan membantu (orang lain) untuk mengusirmu. Dan barang siapa menjadikan mereka sebagai kawan, maka mereka itulah orang-orang yang zalim." (QS. Al-Mumtahanah: 9)

Bandingkan 6 perkara tersebut dan nilaikan dengan ayat diatas !

Jelas DAP bukanlah dari kalangan mereka yang menerima kedudukan Islam secara maksima , DAP hanya menerima Islam itu atas kapasiti politik semata-mata.Lim Kit Siang dan seluruh pimpinan yang menyokong Dinasti Lim adalah kalangan mereka yang sebenarnya menolak Islam.

Tidak ada istilah kerajaan DAP Pulau Pinang itu lebih Islamik hanya kerana mereka menyediakan peruntukan yang besar untuk institusi Islam atau mana-mana saluran yang berkaitan kerana DAP tidak memahami Islam itu sendiri.

Cubaan mana-mana pihak yang cuba untuk menyakinkan orang ramai kononnya kerajaan DAP itu bukanlah seperti mana yang digambarkan bolehlah dianggap sebagai bersubahat kerana asasnya jelas dan sudah pun dipertontonkan kepada umum melalui tingkah laku mereka.

Apakah berjiwa rakyat itu bererti berjiwa Islam ?

Sesuatu yang harus pimpinan DAP dan para penyokong mereka tahu adalah walaupun Malaysia punya kepelbagaian Bangsa dan Agama , tidaklah bermakna Islam itu agama yang boleh diperkotak-katikkan.

Kedudukannya dalam Perlembagaan Persekutuan adalah jelas dan menjadi bukti betapa ianya perlu dihormati oleh semua pihak dan menjadi tanggungjawab mana-mana individu sama ada Islam mahupun bukan Islam untuk belajar dan memahami Islam itu sendiri sebelum mengaku mereka sudah melakukan yang terbaik untuk Islam.

Seperti yang disebut awal tadi , menyediakan peruntukan sama ada besar mahupun kecil kepada institusi Islam tidaklah bererti mereka-mereka itu sudah memahami Islam.

Ianya adalah tanggungjawab dan amanah daripada rakyat terhadap kerajaan sama ada negeri mahupun persekutuan dan bila kita berbicara soal kerajaan berjiwa rakyat ia hanya akan berjiwa Islam apabila pihak yang mengamalkannya memahami serta melaksanakan segala perintah Allah swt.

Bayangkan dalam keadaan ini sekalipun , kerajaan DAP Pulau Pinang dengan segala macam kelemahan dan tindakan berat sebelah mereka bukan sahaja tidak cukup kuota untuk memenuhi kriteria sebagai sebuah kerajaan berjiwa rakyat bahkan jauh sekali berjiwa Islam.

Sebab itulah apa jua usaha yang dilakukan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang setelah dikritik oleh banyak pihak sebagai kerajaan dan parti yang tidak membela orang Islam , Kit Siang atau Guan Eng harus bertanggungjawab bukan cuba menjadi Islam dan mengarahkan orang-orang seperti Malik Kassim untuk mempertahankan dasar licik DAP.

MMI

1 comment:

  1. DAP adalah musuh Islam yang nyata. Tolong ingatkan anak bangsa kita betapa hinanya DAP lebih dari anjing dan babi

    ReplyDelete

Labels