Followers

Sunday, 25 March 2018

Hebat Ke Mahathir Bila Terjah Forum Sinar ?


Apa jua strategi yang dirancang oleh kedua-dua pihak sama ada Mahathir mahupun sinar sendiri, aksi Mahathir yang menerjah forum yang dibarisi ahli panel antaranya Dr Kamarol Yusoff tempoh hari adalah satu perkara yang menjejaskan reputasi Mahathir sendiri.

Semua orang tahu aksi tersebut telah dirancang dan sudah semestinya apa jua impaknya tidaklah membawa erti apa-apa kerana ia hanya sekadar forum dan panel pula adalah kalangan mereka-mereka yang dijemput oleh pihak penganjur.

So apa yang nak diketengahkan sebenarnya ?

Nak tunjuk kepada umum bahawa Dr Kamarol terkedu apabila Mahathir hadir ?

Jika ya sekalipun ianya adalah perkara biasa kerana sebagai manusia normal dan berada dalam keadaan yang dirancang sebegitu rupa sudah tentulah sedikit sebanyak perasaan hormat kerana adab orang Melayu apabila berdepan sememangnya begitu.

Dan kalau Mahathir nak banggakan sekalipun, yang diterjah adalah Dr Kamarol, beliau bukan pemimpin politik so apa yang nak kembangkan sangat ?

Tak mengapa its normal Dr Kamarol, dan ianya tidak bermakna Dr Kamarol akan berhenti untuk memberikan pandangan serta berhujah mengenai politik negara !

Seperkara yang perlu rakyat tahu adalah Mahathir sedar beliau sedang memimpin parti yang sedang hidup segan mati tak mahu dan kerana itu Mahathir perlu mencari ruang untuk mempopularkan dirinya dengan aksi-aksi yang sebegini.

Tak apalah buatlah Mahathir mungkin lepas ni boleh susun jadual program mana pula nak terjah !

Kalau yang pertama ni anjuran Sinar boleh buat macam tu, MMI ternanti-nanti apakah siri terjahan lain selepas ini akan berlaku dan dalam program anjuran siapa pula ?

Bukan apa silap-silap boleh dapat malu kot ! Oh ok bersangka baik terjahlah Mahathir terjah lagi !

Apa pun perlu MMI tulis disini bahawa semua aksi tersebut hanyalah satu lakonan politik yang dibuat untuk mendapatkan simpati rakyat kerana Mahathir sendiri pun dulunya pernah meninggalkan majlis tanpa menjawab soalan yang dikemukan oleh penerjah majlisnya.



Mahathir ingat sama kita tu dah hujung-hujung tak payah dah kot dok berlakon macam ni !!!!

Orang dah kenal siapa kamu sebenarnya !!!!

MMI

1 comment:

  1. sudah la... dok buat cerita2 lagu ni orang lagi meluat kat umno

    ReplyDelete

Labels