Followers

Wednesday 28 March 2018

INVOKE Terlibat Dalam Pencurian Data Peribadi Berjuta Rakyat Malaysia ? #Souljer


Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua .. Begitulah pepatah orang tua-tua mengingatkan kita supaya tidak lupa diri dan sentiasa istiqomah dengan apa yang kita lakukan.

Namun semua itu tidak penting bagi Rafizi dan kuncu-kuncu invokenya apabila keterujaan untuk mendedahkan hasil ramalan berhubung PRU14 segera sampai kepada rakyat.

MMI yakin bagi Rafizi ianya amat penting kerana perancangan penuh agenda PH khususnya dalam mendepani PRU14 ini dapat berjalan dengan baik.

Ramalan Rafizi dan invoke memperlihatkan keputusan hasil ramalan yang dijalankan membabitkan 17 juta rakyat Malaysia itu adalah ramalan yang bakal menjadi penentu sama ada PRU14 dijalankan dalam keadaan telus atau sebaliknya.

Ada 5 persoalan yang harus dijawab oleh Rafizi ! 

1. sejauh mana Rafizi dan invoke benar-benar memiliki 17 juta data peribadi penduduk Pulau Pinang ?

2.Apakah INVOKE memperolehi data-data peribadi rakyat Malaysia ini secara SAH ?

3.Adakah INVOKE terlibat dalam pencurian data peribadi berjuta rakyat Malaysia ?

4.Siapakah (SUMBER) yang memberikan data-data ini kepada INVOKE ?

5.Apakah INVOKE mendapat kebenaran Jabatan Perlindungan Data Peribadi Malaysia untuk menyimpan dan menggunakan data-data tersebut ?

Kerana itu hari ini Biro Media Sosial Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia tampil dan membuat laporan polis ! 
PUTRAJAYA 28 Mac - Pemuda UMNO hari ini membuat laporan kepada pihak berkuasa berhubung tindakan pusat kaji selidik propembangkang, Invoke Malaysia yang didakwa telah menceroboh lebih 17 juta data peribadi rakyat negara ini.
Aduan itu dibuat oleh Exco Pemuda UMNO, Ibdillah Ishak di Ibu Pejabat Polis (IPD) Putrajaya dan Jabatan Perlindungan Data Peribadi, Kementerian Komunikasi dan Multimedia secara berasingan di sini.
Menurut Ibdillah, pihaknya berbuat demikian supaya satu siasatan dapat dijalankan segera terhadap pusat kaji selidik itu ekoran wujudnya elemen meragukan berkenaan kaedah digunakan dalam menghasilkan laporan pola pengundian Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
Katanya, Invoke Malaysia yang diterajui Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli itu dipersoal sama ada mereka mendapatkan data peribadi secara sah atau mencuri kerana mereka dikatakan berjaya menghubungi lebih 17 juta rakyat Malaysia.
“Setelah diteliti, pusat kajian ini telah menggunakan data haram kerana diperoleh secara tidak sah dan tidak mendapat kebenaran.
“Sehubungan itu, Pemuda UMNO gesa Polis Diraja Malaysia dan Jabatan Perlindungan Data Peribadi untuk menyiasat dakwaan pencerobohan ini dengan segera,” katanya dalam sidang akhbar di IPD Putrajaya di sini hari ini.- Utusan Online


Melihat kepada senario ini sahaja pun, kita sudah boleh menghidu bau kurang enak yang kini sedang  menusuk ke lubang hidung sebahagian besar rakyat Malaysia.

Apakah maklumat peribadi kita benar-benar selamat ?

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels