Followers

Thursday 29 December 2011

Isu SBPA: JPA-CEUPACS capai persetujuan - Menyampah Dengan Omar Osman


MMI menyampah betul dengan Dato' Hj Omar Osman ni,Sebagai seorang Presiden CUEPACS beliau sepatutnya berusaha lebih untuk memastikan semua kakitangan awam melaksanakan tugas mereka dengan baik.Ini tidak meroyan lebih-lebih pula.Macam-macam yang dimintanya.

MMI bukan dengki kepada kakitangan awam terutamanya soal tuntutan gaji dan bonus,namun biarlah setiap permintaan itu disertai dengan usaha untuk memperbaiki mutu perkhidmatan kakitangan awam.

Masih terdapat kakitangan awam yang tidak efisien dalam melaksanakan tanggungjawab mereka khususnya dalam memberikan perkhidmatan kepada rakyat dan kesannya akan kembali kepada kerajaan Barisan Nasional.

Presiden CUEPACS buat apa selain daripada meminta-minta?Tahukah beliau bersepah kakitangan awam hari ini yang tidak menunjukkan mutu perkhidmatan yang baik dan lebih dasyat lagi mereka-mereka ini juga terdiri daripada mereka yang kerjanya makan gaji dengan kerajaan tapi dalam masa yang sama menghentam kerajaan.

MMI cuma nak berpesan kepada Dato' Haji Omar Osman selepas ini buat kerja sikitlah,Mana ahli-ahli CUEPACS dikala Barisan Nasional terlibat dalam pilihan raya baik kecil mahupun umum? Sepatutunya CUEPACS perlu menurunkan jenteranya untuk sama-sama membantu kerajaan Barisan Nasional mencapai kemenangan seterusnya menjadi kerajaan yang mampu untuk memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat.


Sepanjang pemerhatian MMI tiada langsung kelibat ahli-ahli CUEPACS yang turun sebagai jentera untuk membantu kempen-kempen Barisan Nasional dalam pilihan raya yang pernah diadakan di negara kita ini.Kalau setakat menjadi ketua pusat mengundi dan kakitangannya tak cukup bro..Turunkan jentera CUEPACS untuk sama-sama berkempen dan membantu memenangkan calon-calon Barisan Nasional dalam setiap pilihan raya kecil mahupun umum.

CUEPACS sebenarnya gagal sebagai sebuah badan kepada seluruh kakitangan awam kerana masih terdapat mereka-mereka yang tidak menyokong kerajaan.MMI tak pernah pun mendengar program-program yang diatur oleh mereka untuk memastikan semua kakitangan awam mengetahui tanggunjawab dan amanah yang seharusnya dipikul oleh mereka.


Terbaru berkenaan isu SBPA,bermula di PUTRAJAYA 28 Dis. – Isu Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) selesai sepenuhnya apabila Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) memeterai memorandum persefahaman (MoU) bagi menyelesaikan kemelut tersebut.


Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Abu Bakar Abdullah berkata, majlis menandatangani MoU itu yang berlangsung hari ini berjalan lancar dengan disaksikan pengurusan tertinggi kedua-dua pihak.

‘‘JPA dan CUEPACS akan meneruskan perbincangan berhubung perkara-perkara umum yang berbangkit secara berkala setiap tiga bulan untuk dilaksanakan sekiranya sesuai.

‘‘Sebagai contoh, isu CUEPACS mahu kelayakan masuk perkhidmatan awam bagi mereka yang berkelulusan Penilaian Menengah Rendah (PMR) dinaikkan kepada Sijil Pelajaran Malaysia (SPM),” katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi di sini, hari ini.

Menurutnya, CUEPACS mencadangkan agar kelayakan minimum untuk menyertai perkhidmatan awam dinaikkan kerana beranggapan PMR sudah tidak lagi sesuai.

Abu Bakar berkata, bagi perkara-perkara yang hendak dilaksanakan tetapi melibatkan peruntukan kewangan akan dibentangkan kepada kerajaan terlebih dahulu untuk pertimbangan.

‘‘CUEPACS setuju opsyen SBPA dilanjutkan sehingga 15 Januari kerana masih ramai yang belum menerima borang memandangkan ia perlu diedarkan ke seluruh negara termasuk kakitangan awam yang berkhidmat di luar negara,’’ katanya.Sumber Utusan Malaysia.

Lagi sekali kepada ahli-ahli CUEPACS bangun lah buat kerja jangan hanya menjadi manusia yang tidak tahu bersyukur.Bonus dan macam-macam lagi semua ambik tapi mana jentera untuk membantu kerajaan dalam setiap PRK dan PRU ? Maka oleh kerana itu Dato' Haji Omar Osman BERTANGGUNGJAWAB DAN DIKIRA GAGAL.

  

MMI.

1 comment:

  1. yg taw mntk naek gji jer...buat kje cm orng bodoh...semua kje gomen pulun ke orng kuat BN jer...ngn orng UMNGOK. bla orng mrh mlnting....mcm musibat...al kamjad....BABI BUTA

    ReplyDelete

Labels