Followers

Wednesday 21 December 2011

Mahasiswa Tolak Kebiadapan SMM - Syok Sendiri Menjadi Keldai Pembangkang


Keldai Pembangkang adalah perkataan paling tepat untuk dilabelkan kepada budak-budak hingusan SMM dan Bebas ni.Bukan apa,bercakap seolah-olah hebat sangat tuntutan sana tuntutan sini.Yang menariknya apabila keldai-keldai ni bercakap perihal kebebasan dan mereka mewakili mahasiswa di seluruh negara dalam membuat tuntutan terhadap kerajaan.

MMI bawakan video keldai-keldai pembangkang ni sewaktu hadir ke pejabat SINAR baru-baru ini.



Tu dia punya hebat keldai-keldai pembangkang bila bercakap seolah-olah merekalah yang paling mengetahui dalam segala hal.Kalau ikutkan Perdana Menteri pun patut kena dengar cakap mereka.Hahaha buat lawak bolehlah keldai-keldai oi..Dah la biadap lepas tu sombong akhirnya angkuh.Itulah dia keldai-keldai muda yang Anwar Ibrahim suka sangat ni..

Namun petang tadi semuanya berakhir apabila Sekretariat Suara Keamanan Mahasiswa yang bernaung dibawah Kumpulan Rakan Siswa Malaysia yang mempunyai 18 buah rangkaian institut pengajian tinggi awam dan swasta membuat satu laporan polis untuk meluahkan rasa ketidakpuasan hati mereka diatas tindakan biadap menurunkan bendera wajah Perdana Menteri Malaysia oleh Solidari Mahasiswa Malaysia (SMM).Sekretariat Suara Keamanan Mahasiswa merasakan tindakan SMM dan beberapa pertubuhan berhimpun bersama pada hari tersebut adalah tidak wajar.

Oleh itu,rasional laporan dibuat adalah lebih fokus kepada isu tindakan penurunan bendera dan perhimpunan yang dilakukan oleh SMM yang disifatkan biadap dan tidak mewakili keseluruhan Suara Mahasiswa Malaysia dan merasakan tindakan mereka perlu diselar.Bendera wajah Perdana Menteri telah digantikan dengan bendera SMM juga telah mendorong rakyat Malaysia terutama mahasiswa-mahasiswi berasa marah dan kurang selesa.

Empat tuntutan telah dibuat kepada pihak Polis untuk kembali menganalisa isu perhimpunan dan penurunan bendera tersebut:

1. Menyiasat penubuhan SMM samada ia merupakan pertubuhan yang berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) ataupun berdaftar dengan mana-mana Persatuan di dalam Universiti mengikut peruntukan Akta Universiti Kolej Universiti (AUKU) 1971

2. Menyiasat samada perhimpunan yang diadakan Di PWTC itu mendapat kebenaran daripada pihak pengurusan PWTC atau tidak?

3. Menyiasat samada perhimpunan yang dilakukan itu mendapat permit dari pihak Polis atau tidak?

4. Tindakan menurunkan bendera wajah Perdana Menteri dilihat sebagai satu tindakan vandalisme dan ia merupakan satu kesalahan merosakkan harta benda awam.

Sumber Generasi Pejuang Bangsa.



Amacam sekarang ? SMM masih nak mengaku bawa suara mahasiswa lagi ke ? MMI memuji tindakan budak-budak Sekretariat Suara Keamanan Mahasiswa ni kerana mereka dilihat sebagai barisan yang cukup profesional dalam profesion mereka sebagai pelajar.Tindakan mereka sepatutnya dipuji bukan saja tampil menyatakan mereka tidak menyokong tindakan SMM malah mengambil jalan dan saluran yang cukup diplomasi tanpa menyentuh sensitiviti mana-mana pihak.

MMI yakin selepas ini lebih ramai akan tampil menyatakan ketidakpuasan hati mereka dengan tindakan keldai-keldai SMM yang telah meragut dan memburukkan imej para mahasiswa dan mahasiswi di Malaysia.

Bagi MMI tindakan seharusnya diambil dengan kadar segera terhadap keldai-keldai SMM dan BEBAS termasuklah budak hingusan Adam Adli kerana perbuatan kamu sesekali tidak akan dimaafkan.Selayaknya keldai-keldai ini dibuang terus dari pusat pengajian dan usir mereka keluar dari bumi Malaysia.

Jangan lupa suara MMI juga adalah suara rakyat Malaysia termasuklah anda semua.

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels