Followers

Sunday, 29 April 2012

BERSIH 3.0 Konspirasi Insiden Rempuhan Di Komplek SOGO


Kejadian yang berlaku di SOGO apabila anggota Polis di pukul dan kenderaan di terbalikkan merupakan antara kejadian yang mendapat perhatian paling tinggi dari segi ratingnya.Pelbagai maklumat menyatakan kenderaan tersebut telah di pandu dan merempuh sebilangan perusuh-perusuh BERSIH 3.0 yang turut menyebabkan seorang telah terperangkap di bawah kenderaan tersebut.

Berbagai cerita didendangkan dan sejauh mana kebenaran cerita-cerita ini menjadi tanda tanya kepada seluruh rakyat yang mengikuti dengan penuh minat insiden yang berlaku di ibu kota baru-baru ini.

MMI kali ini cuba untuk mengupas berkenaan insiden tersebut kerana dari pengamatan MMI ianya mengundang konspirasi yang jika dilihat dengan mata kasar menampakkan ianya berlaku seolah-olah anggota Polis cuba untuk merempuh seterusnya mahu mendatangkan kecederaan kepada orang ramai yang berada di kawasan tersebut.

Pertama sekali apakah seorang anggota Polis boleh bertindak sedemikian dengan memandu kenderaan Polis dan bertindak merempuh orang ramai yang sepatutnya dilindungi ?

Kedua mengapa agaknya pemandu kenderaan tersebut bertopi keledar,berkaca mata hitam dan berseluar pendek ?

Ketiga mengapa agaknya si pemandu sahaja yang dibelasah sedangkan anggota berpakaian seragam dilihat seolah-olah di selamatkan?

Keempat mengapa agaknya masih ada mereka-mereka yang dilihat cuba untuk mempertahankan anggota-anggota Polis tersebut ?

Kelima dimana gambar seterusnya anggota Polis yang dibelasah apabila di bawa keluar dari kenderaan tersebut ?

Keenam kemana agaknya anggota Polis berpakaian seragam dibawa pergi setelah dikeluarkan dari kenderaan tersebut ?

Jom kita bermula dengan video yang menunjukkan kenderaan Polis tersebut jelas di serang oleh babi-babi Pakatan Haprak sewaktu kenderaan tersebut masih di jalanraya.

   

Sebelum itu kita ikuti juga video di bawah yang jelas menunjukkan kenderaan Polis tersebut merempuh orang ramai di komplek Sogo.





Sungguh dasyat sekali melihat apa yang berlaku.Apa yang MMI mahu jelaskan adalah kenderaan Polis tersebut sesekali tidak akan terlibat dalam insiden tersebut sekiranya sesuatu tidak berlaku sewaktu babi-babi BERSIH bertindak ganas menyerang kenderaan tersebut di jalan raya.

Kemungkinan juga boleh berlaku anggota Polis yang berada dalam kenderaan tersebut bukannya anggota Polis tetapi merupakan sebahagian daripada perusuh-perusuh yang bertindak merampas kenderaan Polis.

Kemungkinan juga kedua-dua yang di katakan anggota Polis itu adalah perancangan awal yang dilakukan oleh pihak Pakatan Haprak untuk menjadikan pasukan Polis sebagai mangsa keadaan demi untuk mencetuskan kekacauan dan menimbulkan huru hara dalam negara.


Persoalannya sekarang sejauh mana orang yang dikatakan anggota Polis itu benar-benar anggota Polis ? Apakah anggota Polis itu boleh berpakaian seperti gambar diatas ? Mungkin akan ada yang berkata ini adalah anggota SB soalnya sejauh mana kebenarannya ? Dan jika benar mengapa berpakaian begitu dan kenapa kenderaan panduannya merempuh orang ramai di komplek Sogo ?


Lagi persoalan mengapa agaknya anggota Polis berpakaian seragam ini di selamatkan sedangkan rakannya di belasah oleh para perusuh ? Kemana agaknya anggota Polis ini di bawa pergi ? Mengapa agaknya para perusuh ini begitu bersemangat untuk menyelamatkan anggota Polis tersebut ? 

Ada dikalangan rakan-rakan MMI yang menyatakan kedua-dua orang yang menyelamatkan anggota Polis tersebut adalah merupakan anggota Polis SB yang bersama-sama dengan para perusuh dalam menjalankan tugas mereka.

Jika ini adalah benar bermakna pihak Polis mempunyai bukti dan jawapan kepada insiden ini dan pastinya mereka tahu jawapannya ?

Apa pun konspirasi ini memerlukan jawapan kerana semua pihak mempunyai pandangan masing-masing.MMI bukan memihak kepada BERSIH ataupun Pakatan Haprak jauh sekali menyokong mereka cumanya MMI mahu menjelaskan kepada semua jangan percaya bulat-bulat kepada setiap yang anda lihat kerana babi-babi Pakatan Haprak boleh bertindak serta melakukan sesuatu yang jauh dari jangkaan kita semua.

Kepada semua ingat kembali insiden bom meletup di perkarangan mahkamah sewaktu hukuman bakal dijatuhkan kepada Anwar Ibrahim.Jangan lupa juga berita rampasan senjata di beberapa tempat sekitar ibu kota sewaktu BERSIH 2.0 yang lalu.Siapakah dalangnya agaknya ?

Kepada anda di luar sana ingatlah SEGALANYA MUNGKIN BERLAKU!

MMI.

No comments:

Post a comment

Labels