Followers

Wednesday 1 August 2012

Tema Hari Kemerdekaan - Bukti Pakatan Haprak Terima 1Malaysia


Sambutan Hari Kemerdekaan Negara Malaysia bagi tahun 2012 nampak bakal menjadi antara sambutan yang paling hebat dan penuh dengan kontroversi.Manakan tidaknya daripada puluhan tahun negara menyambut kemerdekaan pada setiap tahun baru kali inilah ianya mendapat reaksi daripada mereka-mereka yang kononnya berjiwa rakyat.

Siapa lagi kalau bukan Juak-juak Pakatan Haprak yang kini sudah pun mengumumkan cadangan mereka untuk tema sambutan kemerdekaan negara bagi tahun 2012.

Dalam suasana menjelang pilihanraya segalanya kena lawan,kena bantah,kena tuduh,kena perlekeh dan segala macam yang sewaktu dengannya.Maka jangan hairan kalau dengar Lynas bahaya,Felda nak bangkrap,cadangan projek terminal minyak dan gas (Rapid) di Pengerang jejas alam sekitar dan segala rancangan kerajaan buruk belaka.

Dulu hal-hal seperti ini tidak pernah berbangkit namun sekarang ini tiba-tiba jatuh sensitif sangat.

Tema Janji Ditepati didakwa tidak sesuai untuk Malaysia kerana ia sama dengan slogan BN.

Dalam sidang akhbar di ibupejabat PKR di Petaling Jaya, Pengerusi jawatankuasa pemilihan tema tersebut, Datuk A Samad Said umum tema mereka ialah "Sebangsa, Senegara, Sejiwa".

Beliau mendakwa tema itu lebih neutral dan memberi gambaran kebersamaan rakyat dan negara tanpa ada sebarang agenda politik.

Komen MMI

Sedar atau tidak sebenarnya apa yang dicadangkan itu merupakan sebahagian daripada 1Malaysia yang kerajaan telah laksanakan.

Lihat kepada lagu 1Malaysia pastinya kita dapat melihat apa yang di maksudkan dengan Sebangsa,Senegara dan Sejiwa dan ianya membuktikan dengan jelas bahawa Pakatan Haprak sebenarnya ketandusan idea dan hanya mahu menjadi pembangkang yang kerjanya membangkang selama-lamanya.




Jelas kini apa yang dilakukan oleh juak-juak Pakatan Haprak hanyalah satu helah malah tindakan mereka mencadangkan tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" membuktikan sikap bangang Pakatan Haprak yang hanya mahu mencari kelemahan kerajaan tapi dalam masa yang sama tak sedar mereka sedang menunjukkan kelemahan mereka kepada seluruh rakyat Malaysia.

Melihat kepada kenyataan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali yang hadir sama berkata, pimpinan pakatan pembangkang akan bincang mengenai kemungkinan negeri-negeri yang merejka kuasai mengadakan sambutan Hari Kemerdekaan dengan tema alternatif itu jika kerajaan pusat tidak mahu menukar tema Janji Ditepati.

Soalnya sekarang apakah cadangan pakatan pembangkang mengenai tema Hari Merdeka itu perlu dilayan?

Ada juga yang bertanya pernah ke selama ini pakatan pembangkang tunduk pada mana-mana cadangan atau tuntutan BN dan pihak luar?

Rasanya Mustapha pun tahu dan Samad Said pun tahu pembangkang tidak pernah ambil peduli langsung.

Contoh yang paling jelas sekalipun disahkan 99.9 peratus tulen video seks libatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan GRO China,pembangkang buat tidak peduli sahaja.

Mereka bukan saja tidak layan desakan diadakan siasatan terbuka keatas dakwaan skandal yang serius itu sebaliknya memperlekehkan dengan alasan bodoh mendakwa video tidak boleh jadi bahan bukti.

Makanya pembangkang tidak perlulah nak berdrama lebih-lebih jika cadangan mereka ini ditolak kerajaan.

Lagipun ramai yang melihat cadangan tukar tema itu tidak lebih dari satu lagi gerakan perang saraf politik mereka. 

Apa Samad Said ingat tema yang dikemukakan itu dah kira cukup sesuai ka ? 

Kepada juak-juak penjilat Pakatan Haprak mau dok diam-diam lah kalau tak suka juga jangan sambut hari kemerdekaan.Bagi MMI mereka bukan tau makna merdeka sebab puak-puak Pakatan Haprak turut terlibat dalam menjual rahsia kerajaan dan juga sentiasa memburukkan imej negara di mata dunia luar.

Apa kamu semua tak malu untuk sambut hari kemerdekaan negara sedangkan kamu adalah mereka yang bersekongkol dengan negara luar untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia ?

Kesimpulannya tema hari kemerdekaan yang dicadangkan oleh Pakatan Haprak adalah tema yang membuktikan selama ini Pakatan Haprak menyokong konsep 1Malaysia yang di bawa oleh kerajaan Barisan Nasional ! Hahahaha apa punya bangang PR ...

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels