Followers

Sunday 18 November 2012

AIM - Artis Meroyan Kerana Tak Di Jemput ?!!


MMI dengar-dengar ada kontroversi dalam Anugerah Industri Muzik Ke-19 yang baru saja selesai pada 17 November yang lalu.Katanya ada sorang artis ni dok membebel merata tempat sebab tak diundang ke majlis gilang gemilang tersebut.

Apa hal pula artis ni ? Bukan dia dah "chek out" dari dunia artis ker ? kenapa pula nak bising kalau dah orang tak panggil ? MMI rasa pihak penganjur bimbang agaknya bukan apa takut si artis tu buat perkara yang bukan-bukan !! Mana tahu dia bagi ceramah kat atas pentas tu tak naya ker ?

Cuba ampa baca kat bawah tu apa cerita sebenarnya...

Kesian la si Abby Abadi yang baru berasa macam nak beragama tetapi sadisnya, kejahilannya dalam bidang agama melampau-lampau. 

Malangnya, manusia bengong seperti dia bukannya nak belajar, sebaliknya nak mengajar kerana enggan diketahui yang dia jahil, bengong, bahlol dan waham!

Kalau kat TWITTER, bukan main lagi dia block orang ni, block orang nu bila kenyataannya disanggah dan dia memang salah serta dibuktikan jahil. 

Bila dah tak ada orang tegur atau cuba perbetulkan kebengongannya itu, maka makin merapu merabanlah dia mengeluarkan pelbagai hukum, laksana tok sami yang hendak memajukan tokongnya agar si tok sami tak perlu lagi keluar bekerja macam orang lain.

Baru masuk PAS, sibuk nak mengeluarkan hukum. Kitab satu benda pun tak pernah belajar. Barangkali kalau diberitakan kepadanya kitab yang paling asas dalam pengajaran tasauf adalah PELITA HATI, barangkali minah sengkek kasih sayang ini akan tergaru-garu kepalanya.

Maklumlah, dia fikir, bila dah masuk dan jadi ahli PAS tu, kira dah tertib dan pelajaran agamanya pun telah ditartilkan. Bila dah isi borang dan selalu duk bersebelahan dengan pemimpin politik PAS, maka ilmunya dianggap telah ditahkikkan.

Kesian orang seperti Abby Abadi....

Laa itu kisahnya , tapi betullah sebab minah ni main bedal jaa..


Habis tu macam mana orang nak jemput ke AIM dalam ceramah agama pun berserabut ?? Hantam sajalah labu........

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels