Followers

Tuesday 6 November 2012

DAP Kini Bergolak Angkara Gila Kuasa !!!


Seperti yang pernah MMI katakan baru-baru ni DAPigs sebenarnya antara parti dalam Pakatan Haprak yang sedang mengalami masalah dalaman yang cukup kronik.Malah diberitakan punca kepada masalah ini adalah kerana KUASA!!

Masalah ini cukup ketara apabila Guan Eng kini mendabik dada dan dikatakan antara pemimpin DAPigs yang besar kepala kerana beliau kini memegang jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang.Malah sikap Guan Eng yang semakin angkuh sudah menjadi barah dalam parti anak beranak  ini yang hanya menunggu masa sahaja untuk meletup.

Baru-baru ini dalam Sidang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang , Guan Eng dan konco-konconya sudah pun berjaya mewujudkan rang undang-undang anti lompat parti yang tujuannya sudah boleh diduga oleh kebanyakkan pemerhati politik sebagai penyelamat kepada kuasa dan jawatan yang dipegang oleh beliau kini.Baca Sini

Kini berita perbalahan sesama pemimpin tertinggi DAPigs sudah tidak boleh dibendung lagi.Jika selama ini Guan Eng dan konco-konconya cuba untuk melakukan apa yang kita gelar sebagai "Damage Control" kini ianya sudah semakin terburai.

Terbaru Malaysiakini melapurkan bahawa Teng Chang Khim hanya di beritahu mengenai konvension DAP Ahad lalu sehari sebelum ianya berlangsung.

Teng, ADUN Kelang semenjak 1999 lagi, diberitakan akan mencabar tokong Penang pada pemilihan DAP sedikit masa lagi.

Ini membuktikan bahawa amalan cah keting sedang berlaku dalam parti chauvinist ini.

Bila Timbalan Pengerusi tidak diberitahu tentang aturacara penting parti, maka sudah tentulah beliau itu tidak berguna kepada pucuk pimpinan parti anak beranak Lim Kit Siang.

Dengan kata lain, Teng mestilah mengadakan aturcara konvension beliau sendiri supaya kedudukan beliau di Selangor tidak terancam.

Ini bermakna, BN sudah berjaya didalam perang dengan pakatan pembangkang, yang di lihat semakin teruk corak politik termasuk yang terbaru kerenah dari kerosakan yang telah dibawa oleh anak Anwar Ibrahim, Nurul Izzah tentang isu Melayu dibenarkan murtad kerana kebebasan beragama, serta peranan Khalid Samad membakar kebencian umat Islam kepada kedua kedua parti pembangkang PKR dan PAS setelah bersekongkong dengan pandangan Nurul Izzah.Lagi Berita

MMI nak mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih kepada mereka-mereka yang terlibat kerana sedikit sebanyak ianya sudah pun memudahkan tugas jentera Barisan Nasional untuk terus menyedarkan rakyat siapa sebenarnya Pakatan Haprak.

DAP, PAS dan PKR bakal hancur pada PRU-13.


MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels