Followers

Thursday 15 November 2012

Kasi Hantam Sama Dia !! NGO Bersuara Lagi ..


Kalau tak ada masalah takkanlah banyak pihak bersuara perkara yang sama.Bukan nak nafikan sebagai sebuah parti yang baru setahun jagung menjadi pemerintah (Pulau Pinang) selalunya akan wujud masalah di mana-mana.

Namun kerana sikap biadap kurang ajar dan sering menipu rakyat yang membuatkan rakyat tidak lagi dapat menahan sabar malah kini DAPigs semakin tak keruan kerana satu demi satu sikap mereka di londehkan oleh rakyat. 

Kepimpinan DAPigs yang jelas memperlihatkan sikap keangkuhan dan kesombongan mereka apabila diberi kuasa oleh rakyat menyebabkan parti tersebut disifatkan sebagai parti yang mabuk kuasa yang sanggup berbuat apa saja  dan sanggup berbohong demi untuk meraih undi rakyat di negara ini.

Menurut Pengerusi Barisan NGO  Negeri Perak, Mohd Salleh Khan Mohd Jaafar, sikap angkuh dan sombong kepimpinan parti tersebut dapat dilihat ketika mereka berjaya menguasai kerajaan negeri Perak sebelum berjaya diambil semula ke tangan Barisan Nasional.

“Kita lihat bagaimana sikap ahli parlimen dan Adun DAPigs yang bersikap begitu kurang ajar ketika di dalam dewan. Ini bukan cakap-cakap kosong tetapi sikap dan perangai mereka yang jelek itu terakam dan tersebar di dalam video melalui laman Youtube.

“Apakah kepimpinan seperti ini, yang bersikap kurang ajar dan tidak menghormati orang lain layak untuk diberikan kuasa memerintah di negeri atau di negara ini? Hanya beberapa bulan saja mereka memerintah, dewan rakyat sudah jadi huru hara akibat sikap mereka yang langsung tidak profesional dan tidak menghormati undang-undang.

“Saya yakin, sekiranya kepimpinan seperti ini diberikan kuasa, mereka akan bersikap kejam dan zalim terhadap rakyat termasuk dan menganggap golongan yang mengkritik itu sebagai musuh mereka,” tegas beliau.

Sebagai contoh menurut beliau lagi, lihat sajalah situasi yang berlaku di negeri Pulau Pinang yang kini di bawah pentadbiran regim DAP.

“Mana dia janji-janji kerajaan DAP yang konon-kononnya prihatin dan ingin membela rakyat miskin di negeri tersebut? Hari ini kita boleh lihat, regim DAP lebih rakus untuk membangunkan kawasan perumahan untuk golongan yang kaya raya dan secara langsung meminggirkan golongan berpendapatan sederhana dan rendah di negeri itu.Baca Seterusnya

Satu perkara yang harus kita faham adalah siapa saja yang mengkritik DAPigs mahupun Pakatan Haprak pasti akan dituduh sebagai penyokong UMNO dan Barisan Nasional walaupun yang bersuara itu adalah mereka-mereka yang terdiri daripada NGO-NGO yang sudah muak dengan cara dan tindakan mereka-mereka yang cakap tak serupa bikin.

MMI nak bagitau kurang-kurang NGO yang bersuara tu adalah NGO yang sah didaftarkan sebagai NGO bukannya NGO HAPRAK macam SUARAM tu..BANGSAT !!!

MMI. 

No comments:

Post a Comment

Labels