Followers

Wednesday 28 November 2012

Kerana Anwar , PAS Sanggup Tunduk Kepada DAPigs


Pas dibidas kerana dilihat terlalu tunduk dengan desakan DAP sehinggakan terpaksa mengenepikan kepentingan agenda Islam yang menjadi dasar perjuangan Pas semata-mata untuk menjaga hubungan politik mereka dengan parti tersebut.

Menurut Ketua Puteri UMNO Malaysia, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin, Pas hari ini sebenarnya telah gagal dalam perjuangan asal yang menjadi dasar parti tersebut selama ini.

“Kita lihat hari ini dengan jelas, bahawa Pas gagal memperjuangkan serta mempertahankan dasar perjuangan negara Islam mahupun undang-undang Islam,  apabila bergabung di dalam Pakatan Pembangkang.

“Pas tidak lagi punya kekuatan apabila perkara-perkara fundemnetal seperti ini pun tidak mampu dipertahankan oleh Pas akibat desakan DAP, sehinggakan mereka terpaksa korbankan segala agenda negara Islam dan perlaksanaan hudud dan sangggup  berkompromi untuk menukar agenda perjuangan daripada negara Islam, kepada negara kebajikan semata-mata kerana desakan DAP,” tegas beliau kepada UMNO-Online di sini hari ini.

Tambahnya lagi, ini adalah bukti jelas di mana di dalam Pakatan Pembangkang, Pas tidak mempunyai kekuatan dan DAP pula secara jelas memperlihatkan kuasa mereka terhadap Pas.

“Bahkan kesepakatan yang wujud di antara ketiga-tiga parti itu bukanlah satu kesepakatan yang ikhlas yang kononnya mendokong agenda yang sama, namun hakikatnya niat ketiga-tiga parti tersebut bergabung dalam satu pakatan hanyalah semata-mata bertujuan untuk menguasai pusat pentadbiran Putrajaya,”

“Kita lihat apa saja perancangan Pas untuk menegakkan hukum-hukum Islam sering saja diganggu dan dipertikaikan oleh DAP dan amat malang sekali apabila Pas akhirnya tunduk dan berkompromi dengan DAP.

“Sekiranya isu yang menjadi asas atau fundemental seperti menegakkan syiar Islam tidak dapat dilaksanakan kerana soal politik, saya lihat Pas sebagai sebuah parti Islam telah gagal dalam memperjuangkan Islam  itu sendiri, apatah lagi memperjuangkan bangsa dan negara,” tegasnya lagi.

Beliau juga berkeyakinan bahawa rakyat di negara ini sudah hilang keyakinan terhadap kemampuan Pas hari ini kerana apa yang Pas lakukan hanyalah semata-mata untuk kepentingan politik mereka semata-mata.

“Boleh kita katakan bahawa Pas, DAP dan PKR mungkin tidur sebantal namun punyai mimpi yang berbeza dan lebih malang lagi, apabila mimpi mereka itu dikuasai oleh DAP sampai bila-bila,” akhiri beliau. -MediaUMNO

Komen MMI

Apa yang berlaku dalam PAS hari ini adalah kerana mereka terlalu membiarkan Anwar menguasai segalanya.PAS turut membiarkan perjuangannya di rogol oleh mereka yang berkepentingan  dalam Pakatan Haprak.

Percayalah kerana Anwar , PAS terjebak dan sanggup tunduk kepada DAPigs !! HAPRAK..

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels