Followers

Monday 5 November 2012

Manisnya Bibir PUAKA Nurul !!!


Baru saja mengeluarkan kenyataan dalam forum beberapa hari lepas kini Nurul Izzah mengeluarkan kenyataan lagi.Pastinya kenyataan kali ini bagi mempertahankan kenyataannya sebelum ini.Semuanya berkaitan dengan forum 'Islamic State: Which version; Who’s responsibility?’ anjuran Gereja Full Gospel Tabernacle di Subang.

Seperti biasa bibir manis Nurul Izzah kini menuduh pihak lain pula yang sudah memutar belitkan kenyataan beliau sedangkan kenyataan tersebut keluar dari bibirnya sendiri.

SUBANG JAYA: Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar menegaskan bahawa sebarang peruntukan undang-undang berkaitan kebebasan beragama harus dilaksanakan secara adil tanpa mengira agama termasuk Islam.
Kata beliau, seharusnya tidak wujud sebarang desakan beragama sehingga membezakan antara agama Islam dan agama lain.
“Tiada desakan dalam beragama...mana boleh kita kata ‘maaf ini (kebebasan beragama) hanya untuk bukan Islam sahaja’, ia seharusnya dilaksanakan sama rata,” katanya ketika menjadi panel forum 'Islamic State: Which version; Who’s responsibility?’ anjuran Gereja Full Gospel Tabernacle di Subang hari ini.Baca Seterusnya
Hari ini kenyataan Nurul jelas berbeza dengan semalam lihat dibawah.

Sewaktu sesi soal jawab, salah satu soalan ditanya kepada saya berkait isu paksaan dalam agama melibatkan masyarakat Melayu. Jawapan saya menegaskan ungkapan – “Tidak ada paksaan dalam agama (Islam)….” – daripada ayat suci Al Quran, Surah Al-Baqarah, ayat 256. Ungkapan ini merangkumi seluruh umat manusia.
Namun ditambah, saya berpegang pada pendirian umum sedia ada, iaitu setelah memeluk Islam, seorang Muslim tertakluk dengan Syariat Islam; sebagaimana seorang warganegara tertakluk dengan Perlembagaan Persekutuan.

Saya kesal kerana ada percubaan memutarbelitkan kenyataan saya seolah-olah saya meremehkan soal aqidah atau mudah menerima orang Islam yang memilih untuk murtad.

Saya cenderung mendukung program pendididkan dan daawah untuk memperkukuh aqidah dan meningkat kefahaman terhadap Islam.
Saya berdoa agar Allah SWT memberi petunjuk dan hidayah kepada semua, demi kesejahteraan bersama. 
Ampa semua nilai sendirilah , Inilah sikap pimpinan dalam Pakatan Haprak.Cuba peratikan sikap dan cara mereka semuanya sama saja "standard" bila bercakap dan cepat menuding jari kepada orang lain bila ada masalah.

Manis ka bibir puaka si Nurul tu ?? Puii dasar hipokrit !! 


MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels