Followers

Wednesday 7 November 2012

PANAS Amuk Di DUN Pulau Pinang !!!


Guan Eng sekali lagi dimalukan hari ini apabila sekumpulan rakyat Pulau Pinang sendiri mengecam beliau kerana sering berbohong dan menipu rakyat.

Enam individu hari ini berhimpun secara aman di hadapan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang untuk mendesak Ketua Menteri Lim Guan Eng mendedahkan lokasi rumah berkembar berharga RM415,000.

Salah seorang daripada mereka, Kenneth Quah, 35 berkata beliau berbuat demikian susulan kenyataan akhbar ketua menteri dalam akhbar berbahasa Inggeris baru-baru ini yang mengatakan harga rumah berkembar di sebelah pulau diturunkan sehingga RM415,000.

Quah yang bekerja sebagai pengurus jualan berkata beliau sudah lama teringin memiliki kediaman sendiri.

"Kami sudah puas cari tapi tak jumpa dan sebagai rakyat Pulau Pinang kami rasa tertipu," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

"Sejak hari pertama dewan bersidang dua orang wakil rakyat yang bertanggungjawab iaitu Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang, Datuk Mohd Salleh Man dan Adun Padang Kota Lama Chow Kon Yeow langsung tak buat apa-apa.

"Sekarang ini, kami nak beri surat celaan kepada Datuk Speaker sendiri kerana kedua perkara melibatkan kepentingan rakyat ini tidak dibincangkan dalam dewan," katanya.

Dalam perhimpunan yang berlangsung lebih sejam yang bermula pukul 12.20 tengah hari itu berlaku sedikit kekecohan apabila Speaker Dewan enggan bersemuka dengan kumpulan berkenaan.

Guan Eng dan barisan konco celakanya dah lama menipu rakyat Pulau Pinang malah tindakannya yang sering berbohong dan cakap tak serupa bikin akhirnya memakan diri.

Rakyat Pulau Pinang dah semakin celik dengan corak pimpinan Guan Eng , rasanya dah sampai masa Guan Eng perlu dinyahkan dari bumi Pulau Pinang.

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels