Followers

Sunday 16 December 2012

DAPigs HINA Bangsa MELAYU !!


Bangsa Melayu hari ini dihina oleh puak-puak DAPigs dalam kongres mereka di Pulau Pinang.MMI tak tahulah kalau masih ada Melayu di luar sana yang masih lena tapi hakikatnya itulah yang berlaku hari ini.

Dalam kongres DAPigs semalam seorang senatornya mencadangkan rombakan besar-besaran dalam polis dan perkhidmatan awam dilakukan jika pembangkang menawan Putrajaya bagi memastikan kedua- dua organisasi itu tidak didominasi oleh kaum Melayu demi mengekang rasuah.

Apa kena mengenanya rasuah dengan bangsa Melayu ? Apakah bangsa lain di Malaysia langsung tidak terlibat dengan gejala rasuah ? 

MMI lebih panas apabila ungkapan ini keluar dari mulut seorang senator DAPigs berbangsa Melayu yang dilantik oleh Guan Eng pada 2011 yang lalu.

Beliau yang MMI maksudkan adalah Ariffin S.M. Omar.


Ariffin S.M. Omar berkata rasuah boleh dibanteras dengan lebih berkesan jika perkhidmatan awam dan polis tidak dimonopoli oleh kaum Melayu sahaja.

"Kalau penjawatan awam itu terdiri daripada berbilang kaum maka kita dapat cegah rasuah juga, ini satu cara untuk mencegah rasuah yang terdiri daripada pelbagai kaum, gejala rasuah ini tahu sajalah satu gejala paling dasyat dalam institusi awam," kata beliau selepas menyertai perbahasan di Kongres DAP di sini petang tadi.

Beliau turut mendakwa kredibiliti polis terjejas kerana pasukan itu dilihat sebagai hanya memberikan tumpuan kepada kes-kes yang melibatkan orang Melayu sahaja.

“Saya mahu PDRM berikan layanan yang sama kepada semua bangsa lain juga, tidak boleh hanya berikan layanan yang lebih sahaja kepada bangsa Melayu, mesti adil juga kepada bangsa India dan Cina,” kata beliau.

"Polis perlu keanggotaan kaum lain dalam mencegah rasuah dan sebagainya. Ini kerana kes-kes di negara ini seolah-olah PDRM hanya lebih kepada kes orang Melayu," tambah beliau.

"Saya akan bawa usul ini ke Parlimen bagi dibahaskan dalam sesi parlimen akan datang dalam memastikan keadilan ini diberikan sama rata kepada semua bangsa," katanya.Baca Seterusnya

MMI tak nafikan terdapat perlakuan rasuah yang berlaku dalam negara kita dilakukan oleh mereka-mereka yang berbangsa Melayu namun ianya tidak pula menafikan bahawa bangsa lain tidak terlibat ?

Lihat saja apa yang berlaku di Pulau Pinang dalam kes Tanah Taman Manggis dari segi penjualannya saja sudah boleh dipertikaikan dan siapakah yang bertanggungjawab kalau bukan Guan Eng ? 

Ampa semua kena ingat kata-kata Tun Mahathir bahawa "Melayu Mudah Lupa" dan itulah sebenarnya yang terjadi kepada Ariffin S.M. Omar sanggup mencerca bangsa sendiri hanya kerana menerima rasuah jawatan oleh Guan Eng.

Bukan soal anggota keselamatan berbangsa Melayu sebenarnya yang dipertikaikan tetapi disebalik ungkaan tersebut tersimpan niat menghina bangsa Melayu sebenarnya.

Memang celaka Melayu DAPigs ni sanggup menghina bangsa sendiri di depan bangsa lain.

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels