Followers

Thursday 18 June 2015

Antara AIR & Pakatan Rakyat Di Selangor !!


Isu pembekalan air bersih kepada penduduk di Selangor rasanya sudah berpanjangan dan ramai dari kalangan rakyat telah tampil menyatakan kekecewaan mereka akibat daripada permasalahan tersebut.Terbaru apabila Pemuda UMNO Selangor dan beberapa NGO (gambar atas) telah mengadakan perhimpunan aman menyatakan bantahan berikutan krisis air di Selangor yang semakin meruncing.Lagi gambar Klik Sini 

Ceritanya isu air ini akan terus menghantui penduduk Selangor dan seperkara yang pasti sebahagian besar yang terkesan daripada permasalahan tersebut adalah orang-orang Melayu.Apa boleh buat kalau dah usaha kerajaan persekutuan pun puak-puak kerja politik di Selangor masih lagi nak main tarik tali.Bagi mereka semuanya politik sampaikan usaha untuk membantu selesaikan masalah air di Selangor pun dianggap sebagai salah satu usaha yang bermotifkan politik dan selebihnya pemimpin di peringkat negeri tu nak tunjuk pandai.

Apa untungnya pada rakyat ? 

Kini setelah beberapa tempoh Pakatan Haprak tidak lagi mampu bertahan ! Hakikatnya Pakatan Haprak sudah tidak lagi bernyawa dan ini diperakui oleh DAP dan juga PKR sendiri walaupun Wan Azizah dan Rafizi dilihat masih lagi cuba untuk main sembunyi-sembunyi.

Pakatan Haprak yang mengaku gah kononnya jauh lebih hebat daripada Barisan Nasional akhirnya menemui nokhtah akibat daripada kesongsangan fahaman ideologi parti-parti politik di dalamnya.Pertembungan sikap ego dan nafsu untuk berkuasa memakan diri bukan sahaja sebahagian Melayu di dalamnya tetapi turut menjadi pentas kepada DAP untuk terus melebarkan sayap dan pengaruhnya.

PAS pula bakal menerima padahnya apabila parti itu semakin berkocak dan dalam masa tak sampai 2 bulan ini kita bakal menyaksikan keretakan dan perpecahan dalam PAS parti berlaku !

Hakikatnya adu domba sesama parti dalam Pakatan Haprak adalah bukti betapa lemahnya prinsip pakatan itu sendiri.Kini fungsi dan kedudukan Pakatan Haprak itu sudah pun diragui banyak pihak.Setelah DAP membuat keputusan bahawa Pakatan Haprak tidak lagi WUJUD maka sudah ada bunyi-bunyi kerajaan negeri Selangor juga kemungkinan akan dibubarkan.

Soalnya sejauh mana bunyi-bunyi itu benar ! 

Sesuatu yang perlu kita perhatikan adalah Pakatan Haprak itu sendiri sebenarnya bukanlah satu pakatan yang sah ia hanyalah satu kumpulan parti politik yang mengaku menyokong dan bersetuju di antara satu sama lain (kononnyalah) untuk menentang Barisan Nasional.Itulah antara niat utama penubuhan Pakatan Haprak walaupun hakikatnya ia merupakan satu nama HARAM !

Maka kerana itu apa yang berlaku di Selangor atau Pulau Pinang adalah kerajaan campuran daripada parti DAP , PKR dan PAS.Oleh yang demikian apabila DAP sendiri memutuskan hubungan itu sudah tidak lagi berlaku maka sudah pasti PAS secara automatiknya terkeluar daripada kerajaan campuran tersebut.

Kerana itu kedudukan kerajaan negeri Selangor tidak stabil memandangkan perkara-perkara yang disebut di atas.Dan kalau dikira bilangan kerusi pun terdapat 28 kerusi milik PKR dan DAP manakala 28 kerusi juga menjadi milik PAS, UMNO dan BEBAS.

Sebab itulah terdapat pelbagai pandangan agar DUN Selangor di bubarkan !

Apa pun MMI cuma nak mengingatkan kepada rakyat Selangor bahawa apa yang sedang berlaku ini dan akan berlaku akan datang , kehadiran parti-parti seperti PKR dan DAP tidak akan mampu menyelesaikan masalah atau beban yang ditanggung oleh kamu akibat daripada masalah pembekalan air bersih !

Pada ketika kamu sedang bergelut dengan masalah air , mereka sedang sibuk memikirkan untuk mempertahankan kedudukan POLITIK semata-mata !

Its Up 2 U guys !!

Psst warga Pulau Pinang lagi hebat ... sanggup terima kenaikan surcaj air 16.7% TAHNIAH !

MMI

1 comment:

  1. Manusia melayu penyokong DAP PKR dan PAS yg mendiami selangor dan penang agak agak dari kalangan orang kaya semua kot..makan tidur semua kat hotel..
    kalau bukan bermakna merekalah manusia yg setakat ada otak tapi tak berakal. PADAN MUKA...KELDAI

    ReplyDelete

Labels