Followers

Wednesday 5 December 2012

Lagi Kisah Si Cikgu ALAHAI !!

Gambar Hiasan
Ampa ingat lagi tak pasal Cikgu di Labuan yang kena buang kerja disebabkan menyokong Anwar Ibrahim hari tu? Kali ni, bekas cikgu tu dah KANTOI menipu beb..

Dalam satu interview dengan media pencacai Pakatan, bekas Cikgu tu kata dia diberi borang keahlian Umno selepas dipecat..Laa apa cerita ni..kononnya borang tu adalah untuk memaksa dia masuk Umno..


Yang sebenarnya dia sendiri yang mintak borang tu dari Timbalan Ketua Umno Labuan.. Bukan sekeping tapi 10 keping !

Ampa tengok sendiri surat yang dihantar oleh Datuk Yunus kepada pompuan tersebut..ada tertulis "SEPERTI DIMINTA" kat surat tu.. Ni membuktikan borang Umno tu diminta sendiri oleh pompuan berkenaan..


Pemangku Ketua Umno Labuan, Senator Datuk Yunus Kurus, dalam satu kenyataan kepada Malaysiakini mengesahkan, beliau telah menghantar 10 borang keahlian Umno kepada bekas guru berkenaan.

Bagaimanapun, beliau mengatakan ia dihantar atas permintaan Qatrun sendiri, yang meminta borang tersebut melalui SMS, untuk dirinya sendiri dan rakan-rakannya.

Yunus juga mengakui ada menelefon Qatrun untuk mengesahkan laporan bahawa seorang guru agama sementara JAWI berkempen untuk PAS.

"Saya telefon dia tanya betul ke dia masuk PAS. Dia boleh ketawa-ketawa lagi. Saya cakap itu (masuk mana-mana parti) hak kamu.

"Dia minta borang saya kasilah," katanya.

Qatrun sewaktu sidang media juga mengaku bahawa beliau, secara berjenaka, meminta borang Umno dari Yunus.

Penyelaras NGO hak asasi manusia Suaram, Syukri Razab yang menemani Qatrun berkata siri kejadian yang berlaku sebelum Qatrun dipecat mengesahkan pemecatan itu bersifat politik.Baca Seterusnya

Macam mana Qatrun , ada ke bukti yang boleh menunjukkan segala kenyataan kamu itu adalah benar ? Melihat kepada bukti surat (gambar diatas) saja sudah boleh membuktikan segala-galanya.

Zaman sekarang kalau bersumpah sekalipun orang tak percaya jadi kita bagi gambar salinan surat tersebut.Amacam ?

MMI nak bagitahulah belambak para guru kat luar sana yang sudah pun kita kenal pasti menyokong pembangkang tak kena buang kerja pun ? Belambak kakitangan kerajaan yang menyokong pembangkang tak kena buang kerja pun ? Kalau kena juga selalunya ada kes lah bro !

Kalau nak diikutkan senang saja MMI petik ja jari bukan setakat kena buang silap-silap siap kena maki lagi.Tapi kita tak sekejam tu selagi kamu masih berkhidmat dan tidak bersikap kurang ajar teruskanlah kerana kita tahu anak bini kat rumah nak kena bagi makan.Soal puak-puak tu nak bagi makan anak bini dia dengan duit yang kononnya juak-juak Pembangkang kata haram tu dia pikir sendirilah.Tapi hakikatnya mereka yang bekerja dengan kerajaan tapi menyokong pembangkang tetap menerima gaji dari kerajaan haa makanlah puas-puas.

Sudah-sudahlah Qartun oi , kalau tak suka sangat dengan kerajaan ni tok sah dok kerja dengan kerajaan pi minta kerja dengan juak-juak Pakatan Haprak noo..Tak ada untung pun kerajaan nak jaga sangat orang macam Qartun ni sebab tak reti nak bersyukur.

Lain kali kalau nak buat apa-apa kenyataan tu bagilah ada bukti konkrit sikit nah sekarang tak ke naya dah terbogel kerana perbuatan sendiri.

MMI.

2 comments:

  1. pompuan ni ada penyakit mental kot. depressive ke, anxiety ke, tak pun schizo? Pelik.
    BTW, dia cikgu sementara, tak bertauliah, takde quality, sahsiah rendah...baik pun dipecat.
    Kepada guru yg sokong pmbangkang, sila muhasabah diri. Adakah anda berbuat begitu kerana tidak brpuas hati dari aspek pengkat dan kerjaya anda. Penilaian prestasi kerja kita, dibuat oleh pengetua BUKAN nya kerajaan BN. So, kalau nak protes pun, protes la kpd pengetua bukan dgn cara pangkah pmbangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. awatla hang ni dangkal sgt?analisis cetek sbb otak hardcore umnongok.fikir guna lutut pendapat hampas 3rd class.obviously you are very young,naive and a shallow human being.its more than pangkat dan tk puashati.pergi ceramah SEMUA parti dan baca SEMUA media-bukan mainstream sja baru buka mulut dan otak yg narrowminded tu!

      Delete

Labels