Followers

Wednesday 26 December 2012

Perangai Serupa PENJAJAH !!


Puak-puak ALIEN berbaju oren yang kini sedang dalam rangka lawatan ke serata pelosok tanah FELDA dengan rombongan mereka tak ubah seperti mana puak-puak PENJAJAH yang dulunya pernah menjajah negara kita.

Pasti semua masih ingat bagaimana penjajah datang ke negara kita dan mengambil segala macam kekayaan yang kita miliki dan dibawa pulang ke negara mereka.Akibatnya rakyat negara kita hanya menjadi hamba abdi mahupun pencacai kepada sikap rakus puak-puak penjajah tu.

Begitulah juga dengan puak-puak ALIEN berbaju oren ni , tengah sibuk meneroka ke serata pelosok tanah FELDA kononnya bagi menyedarkan para peneroka bahawa kerajaan Barisan Nasional selama ini menindas mereka.

Hahaha ampa tengok gambar kat atas tu , bukan ka puak-puak tu tengah baguih punya dok menyental.Sedar ka puak tu yang dihidangkan kepada mereka adalah hasil daripada usaha kerajaan Barisan Nasional membuka tanah FELDA dan membawa masuk peneroka yang kebanyakkannya dari bangsa Melayu.

Tahukah puak ALIEN tu para peneroka yang selama ini dibantu oleh kerajaan Barisan Nasional melalui penubuhan FELDA telah mampu memberikan mereka pekerjaan serta meningkatkan pendapatan mereka hingga peneroka FELDA hari ini diantara orang Melayu yang kaya malah ada yang lebih kaya dari MMI sendiri.

Kepada para peneroka sedar atau tidak puak ALIEN berbaju oren tu sedang memeras hasil keringat mereka selama ini ?

Paling menarik puak peneroka membanting tulang memerah keringat mencari rezeki , senang-senang ja hasil tu disumbat ke mulut rombongan puak-puak ALIEN yang lapaq setelah penat berjalan.

Tak taulah MMI kalau puak-puak peneroka tu suka menjamu sesapa saja yang melawat kawasan mereka ?

Cuba ampa pikiaq tengok kerajaan baguih punya buat kerja sana sini nak bagi rakyat dapat peluang pekerjaan  , puak-puak ALIEN oren senang-senang ja mai buat haru..Ada akai ka ??

Apa pun macam biasalah orang-orang FELDA sekarang ni dah banyak yang senang belaka.Hidup mewah dah , jadi tak apa lah ampa tolonglah puak-puak ALIEN baju oren tu walaupun sejak dulu puak-puak tu tak pernah tolong ampa pun !! 

MMI.

2 comments:

  1. Iu bukan hasil Allah ke? BEend sejak bila pulak pemberi hasil? Ini bumi Allah lah...kalau Allah kata Beend kalah...kalah lah lepas ni..

    ReplyDelete
  2. to anon 10.15.. dengan rahmat Allah s.w.t BN perintah negara ni dgn aman dan makmur supaya ko tu x kebulor nk mampos, jd dgn terangnya ko ni mmg jnis manusia yg x reti nk bersyukur kpd Allah s.w.t...

    ReplyDelete

Labels