Followers

Monday 7 January 2013

PANAZZ Kambing Hitam Dari Hong Kong ?!!


Walaupun cerita tentang kesilapan atau silap yang disengajakan sudahpun menjadi topik paling hangat melibatkan parti yang kononnya paling sempurna dalam Malaysia ni namun rakyat perlu ingat bahawa rentak permainannya masih belum berakhir.

Malah rasanya tiupan wisel penamat dari pengadil belum lagi kedengaran dan itu bermakna permainan ini akan diteruskan mungkin sehingga ke sepakan penalti.

Ada sesuatu yang rakyat harus tahu dan faham bahawa keputusan parti DAPigs dalam pemilihannya baru-baru ini merupakan satu sejarah dalam dunia politik tanahair.Lihat saja bagaimana parti dan pemimpinnya yang sering menyerang pihak kerajaan dengan pelbagai tohmahan dilihat terjerat dengan strategi paling BODOH dalam sejarah politiknya.

Dalam sedar tak sedar pelbagai kelemahan terbongkar setelah keputusan awal pemilihan CEC parti DAPigs diumumkan dan rakyat melihatnya sebagai satu jawapan bahawa DAPigs sememangnya RASIS.

Mana mungkin parti yang berbangga dengan "Multi-Racial"nya langsung tidak ada seorang wakil daripada bangsa Melayu yang terpilih ataupun dipilih oleh seluruh perwakilan DAPigs bagi menganggotai kepimpinan tertinggi parti ?

Apa pun jawapannya , keputusan tersebut sudah menjerat DAPigs dan bukti bahawa mereka sememangnya RASIS apabila perwakilan menolak semua calon bangsa Melayu !

Dalam masa yang sama rakyat juga harus tahu bahawa pimpinan DAPigs langsung tidak mengambil endah tentang apa yang berlaku khususnya berkenaan kesilapan kiraan undi dalam pemilihan baru-baru ini.Bayangkan kesilapan kiraan undi tersebut sudah pun dimaklumkan kepada Guan Eng sehari selepas keputusan diumumkan namun mengapa setelah hampir 3 minggu baru ianya dilakukan ?

Paling menarik sekali apabila ada pula pemimpin mereka yang bercuti dahulu ! 

Jika kita melihat kepada situasi ini jelas ianya bukan kesilapan tetapi stategi licik paling bodoh yang dirancang oleh DAPigs sendiri bagi mengaburi mata rakyat khususnya orang-orang Melayu.

Guan Eng barangkali mendapat ilham dari Hong Kong untuk mengenal pasti kambing mana yang harus dikorbankan jika melihat kepada kronologi kesilapan undian pemilihan DAPigs baru-baru ini.

Malah pendedahan oleh Dr MiM memperkuatkan lagi hujah ini bahawa Guan Eng dan DAPigs hanya bersandiwara dengan sebuah drama berjudul Kambing Hitam Dari Hong Kong.

13. Di bawah adalah alasan Guan Eng yang 'menyebabkan parti DAP tidak mengumumkan kepada rakyat tentang isu yang menjatuhkan maruah parti itu.

The whole verification exercise was hampered by the holiday period at year end causing delays in getting the independent external auditor as well as conducting a full CEC meeting of all members, as some were already on holiday.

14. Seriously, itu jawapan Guan Eng DAP, satu jawapan yang akan ditertawakan oleh rakyat Malaysia!

14. Guan Eng diberitahu 'kesilapan undi' itu sebaik sahaja selepas Konvensyen DAP di Pulau Pinang. Apakah ketika itu sudah 'the holiday period at year end'? Belum lagi!

15. Malah, yang lebih memalukan ialah kepimpinan DAP sanggup 'bercuti' dulu dan membiarkan isu ini tergantung tanpa mereka berasa bersalah dan tidak mahu segera menyelesaikan isu yang sangat besar dan melibatkan integriti parti DAP itu!

16. Persoalan seterusnya, inikah sikap pemimpin yang rakyat akan sokong? Sudah pasti tidak.

17. Guan Eng DAP juga berceloteh :

BN can laugh at DAP leaders for not knowing how to cheat but only know how to tell the truth

18. Yang sebenarnya, bukan BN sahaja yang ketawa tetapi rakyat Malaysia juga! 

19. Satu lagi perkara yang memalukan Guan Eng DAP ialah kenyataan beliau hanya dalam bahasa Inggeris dan bahasa Cina sahaja! Apakah mereka yang tidak faham bahasa Inggeris dan Cina tiada hak untuk mengetahui kepincangan DAP? Takut?

20. DAP bukan sahaja gagal menyelesaikan isu kiraan undi yang dikatakan mudah malah mereka sanggup melengah-lengahkam isu ini kononnya 'musim cuti'!

21. DAP semakin hancur dan busuk! Baca Seterusnya

Rakyat Malaysia bukan bodoh , Guan Eng mungkin mengaku bahawa mereka membuktikan ketelusan namun perlu diingat ketelusan bukan dengan tindakan sambil lewa ianya perlukan kesungguhan.

Dalam soal ini sejauh mana kesungguhan Guan Eng dan barisan pimpinan parti DAPigs sekiranya boleh memilih untuk bercuti dahulu ?

MMI.

1 comment:

Labels