Followers

Monday 7 January 2013

Bila Rakyat Marhain BERBICARA


Isu Amanat Haji Hadi terbukti mendapat perhatian dari seluruh rakyat Malaysia khususnya mereka yang beragama Islam dan berbangsa Melayu.Pelbagai kenyataan sama ada dalam media cetak mahupun media elektronik masing-masing mengeluarkan pandangan dan kenyataan sama ada pro mahupun kontra.

Yang nyatanya isu ini bukan satu isu biasa kerana ianya melibatkan akidah orang-orang Islam khususnya di Malaysia.

Mengapa MMI berkata demikian , kerana ianya sudah pun menzahirkan kesan buruknya seperti mana yang kita semua dapat lihat sebelum ini.Bercerai laki bini , perpecahan dikalangan masyarakat , tercetusnya insiden Memali , perpecahan sesama keluarga dan banak lagi.

Walaupun tuan tubuh badan yang mengeluarkan amanat tersebut masih berteka teki dan masih sombong dengan pendiriannya namun kita tidak sesekali boleh menafikan pandangan rakyat marhain malah sesiapa saja dalam memberikan pandangan mereka berkenaan isu ini.

Oleh itu , untuk kali ini MMI tampilkan pandangan mereka-mereka diluar sana yang turut mahu menyumbang kepada isu yang bukan saja meruntuhkan institusi umat Melayu beragama Islam tetapi turut merosakkan akidah sebahagian daripada mereka di luar sana.

Jom kita baca ,



MMI ucapkan terima kasih kepada yang memberikan pandangan dan selebihnya kita serahkan kepada yang lain untuk 



No comments:

Post a Comment

Labels