Followers

Friday 1 March 2013

Muka Guan Eng Merah Padam , DAPigs Semakin Goyah !!


Minggu ini merupakan minggu yang paling malang bagi Guan Eng kerana hampir saban hari beliau dikritik dan dihentam oleh orang yang pernah digula-gulakannya satu ketika dulu.Selain dari pentadbiran Guan Eng di Pulau Pinang di bawah kerajaan negeri pimpinannya parti DAPigs juga menerima tekanan ini kerana yang membuka mulut itu bukan calang-calang orangnya , beliau pernah bersama DAPigs satu ketika dulu.

Bekas Naib Presiden DAPigs , Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim hari ini menggesa Pendaftar Pertubuhan (ROS) supaya bertindak tegas dengan menjalankan siasatan serta-merta terhadap isu kesilapan pengiraan undi pada pemilihan Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) DAP Disember lalu.

Pada sidang medianya hari ini, Tunku Aziz menjelaskan bahawa perkara tersebut telah menimbulkan keraguan samada kedudukan ahli 20 ahli CEC yang dilantik  parti itu sama ada sah ataupun tidak.

Justeru beliau menyifatkan penggantungan keputusan tersebut sehingga siasatan selesai merupakan jalan terbaik memandangkan pelantikan tersebut dibuat sebelum mereka menyedari tentang kewujudan kesilapan pengiraan tersebut.

Tunku Aziz seterusnya menegaskan sekiranya pimpinan parti tersebut benar-benar telus dan berintigriti, mereka seharusnya secara sukarela meletakkan jawatan dan pemilihan semula parti perlu dilakukan.

"Kita perlukan kepastian sama ada pemilihan yang dilakukan ahli CEC sebelum ini sah atau tidak?

"Jika parti dan ahli parti itu telus dan berintegriti, mereka harus meletakkan jawatan secara sukarela dan melakukan pemilihan semula," katanya.antarapos  

Mengapa dalam hal ini kebanyakkan pemimpin DAPigs dilihat mengambil pendirian untuk mengunci mulut ? Hahaha ada cerita la gang..Kalau diikutkan pemilihan tersebut sememangnya tidak sah kerana berlaku kesilapan setelah keputusan di buat.

MMI lebih suka menggunakan ayat kesilapan yang dirancang haa sedap sikit dan kerana itulah maka pihak ROS masih belum dapat mengesahkan pemilihan parti DAPigs baru-baru ini.

Semuanya dipolitikkan demi menagih simpati undi bangsa Melayu sebenarnya..Malang benar juak-juak DAPigs yang kononnya telah memilih sebuah parti yang paling baik dalam Malaysia dan Multi Racial pula tu..tak macam BN hahahaha Kepala Otak ampa !!!! Berapa kerat sangat pengkianat bangsa Melayu yang ada dalam parti DApigs ???

DAPigs ternyata parti yang perlu di tolak oleh rakyat Malaysia kerana sikap dan gerakannya yang baling batu sembunyi tangan.Cukup bahaya kepada sebuah negara seperti Malaysia.

Yang pasti kesilapan kiraan undi dalam pemilihan CEC baru-baru ini dan keputusan selepas itu cukup untuk membuktikan DAPigs bukanlah parti yang boleh diharapkan.

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels