Followers

Friday 5 April 2013

Ampa Jangan Dok Buat Perangai Lagu Ni Na !!!


Apa yang tak kena dengan gambar kat atas ni ? Kalau tengok semua nampak ok ja kan ! Tapi sebenarnya di sebalik diaorang tengah sibuk melayan pelanggan tu ada satu perkara yang cukup tak elok khususnya bagi orang-orang di Malaysia ni.

Pasti ramai yang tahu rakyat Malaysia mempunyai sikap dan adabnya yang tersendiri jadi kita agak istimewa sedikit walaupun berbilang bangsa tetapi masing-masing menghormati hak bangsa yang lain.Malah sikap ini sudah pun bermula sejak negara Merdeka lagi.

Ya , ada setengah dari kita yang tidak begitu tetapi hanya segelintir dan segelintir ini pun kadang-kalanya mampu mengoncang negara.

Ok lah berbalik kepada cerita kat atas tu , sebenarnya restoran makanan segera tu terletak di negara Jepun dan untuk makluman ampa semua selain dari kesibukan melayan pesanan pelanggan ada satu cara promosinya yang cukup memalukan.

MMI yakin kalau kat Malaysia mau pecah satu kedai ! 

Jadi sebelum ampa semua tengok MMI nak pesan satu perkara kita rakyat Malaysia adalah rakyat yang bermaruah ! negara kita Merdeka dengan bermaruah ! Walaupun kita berbagai bangsa namun kita punya adab tersendiri setiap bangsa menghormati satu sama lain dan inilah sebenarnya kekuatan kita.

Oklah kepada semua yang nak tengok apa yang MMI katakan ampa boleh Klik Sini 

Amacam ? Ampa pikirlah sendiri ! Cuma satu , ingat apa yang MMI pesan kita saja yang mampu jaga maruah kita bukan orang lain..Kita ada akal dan fikiran maka gunakan dengan sebaik-baiknya..Kepada yang beragama Islam kita punya iman maka jadikan iman itu sebagai pelengkap kehidupan kita.

Psstt ingatkan kat Jepun saja ada aksi kangkang ni....

MMI.

No comments:

Post a Comment

Labels