Followers

Saturday 18 May 2013

Dah Sampai Masa Tutup Semua SEKOLAH CINA Yang Tak Reti Bahasa Ni...Dong Zong Dok Diam-Diam !!!!!

Gambar Hiasan
Isu sekolah Cina ni dah lama dah..Malah sejak dulu lagi setiap kali ada peluang puak-puak ni akan cuba untuk minta apa saja yang mereka rasa boleh minta.Matlamatnya mudah saja membuat tuntutan lebih baik dari tak buat dan apa yang dapat itu adalah bonus dan ianya merupakan kelemahan yang di tunjukkan oleh kerajaan Barisan Nasional sedikit demi sedikit kerana akur dan tunjuk kepada tuntutan mereka sebenarnya.

Inilah sebenarnya kayu ukur yang dibuat oleh puak-puak celaka ni sejak dulu dan mereka bandingkan dari  tahun ke tahun.Dalam masa yang sama melihat kepada suasana politik yang berlaku maka inilah masa yang paling sesuai untuk puak-puak dajjal ini menunjukkan belang mereka.


Ada sebuah sekolah menengah kebangsaan sendiri ( majoriti cina ) di Seberang Perai di mana ada terdapat  cikgu2 chauvinis DAP sendiri tak angkat tangan bila ikrar rukun negara dibacakan .

Jadi , tak mustahil lah ramai anak-anak  muda Cina membenci kerajaan dan BN .

Lihat lah sendiri bagaimana SJKC ini menanam kebencian sampai lagi Negaraku pun dikatakan kerajaan BN punya bukannya  lagu NEGARA !! 

Apa motif cikgu yang dibayar gaji oleh kerajaan sanggup berbuat demikian ??  Sebabnya mahu tanam kepala otak murid2 ni benci BN & kerajaan tetapi sayang kerajaan DAP P.Pinang...SIYEIII !! Baca Selanjutnya 

Selepas ni rasanya Dong Zong persatuan @#$%^&* tu mesti nak jadi hero kononnya nak backup sekolah cina..Nih ampa tunggu orang Melayu nak bangkit pula lepas ni sebab ampa kurang ajaq !!!

MMI.

5 comments:

  1. Sekarang dah 97% cina tak sokong BN. Kalau lepas ni 100% tak sokong BN sbb tutup skolah cina rasa tak banyak beza dah. Alang2 nak ajar, tutup je sekolah tempat melahirkan dan memupuk semangat kiasu dan rasis ala DAP ni. Now or never.

    ReplyDelete
  2. Betul tu, Anon 18 May 2013 16:19. Apa ada hal setakat naik 3% lagi. Kasi tunjuk kat depa, ingat Melayu ni dok lena boleh depa nak henyak-henyak sesukahati kepala bapak depa ka? Ni nak habaq mai kat sepet semua ni " Talk to my kaki laa"!

    ReplyDelete
  3. Aku setuju 200% tutup je sekolah cina tu semua. Nama je rakyat Malaysia tapi tak tau cakam Melayu. Tiada dalam perlembagaan untuk beri bantuan kepada semua Sekolah Jenis Kebangsaan Cina di Malaysia.

    ReplyDelete
  4. Kalau ada butang setuju, saya setuju 100 000 kali. Saya guru SM dan melihat sikap tidak patriotik dan perkauman pelajar sekolah rendah cina bila mereka naik ke sekolah menengah. Eloklah mansuhkan.

    -cikgu SM-

    ReplyDelete
  5. betul tu..kebanyakkan cikgu cina suka babitkan pandangan peribadi dr tanggunkawab sbgai pengajar, budak2 cina msuk sek menengah Mix dgn melayu jdi kes gaduh ja..tp kalau dari kecil sudah bercampur,sudah biasa dgn cikgu2 melayu,xla jdi masalah perkauman sgt.. ni kdg2 smpai cikgu2 melayu pun diorang xhormat kerana rasa keluarga dah kaya,kwn2 diorang yg berkawan dgn melayu dipulaukan.. punca utamanya adalah "culture shock" dimana tiba2 terpaksa ikut dn berkwn dgn budak2 melayu,kalodi kecil duk bergaul xkan jdi msalah,perpaduan dapat dibina dr kecil,xla diorang ni duk ikur cakap cikgu cina diorang ja.. kalo dh lagu negaraku xnak nyanyi nampak sgt la tujuan cina nak bermaharajalela di bumi melayu ni..

    ReplyDelete

Labels