Followers

Tuesday 14 May 2013

Now Everyone Can BOIKOT !!!


Agaknya mungkin puak ni lupa kot sapa sebenarnya yang membantu mereka untuk berada di tahap sekarang.MMI cukup pantang dengan puak-puak yang tak reti berterima kasih ni apatah lagi kalau yang musibat tu orang melayu sendiri.

Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) AirAsia X, Azran Osman-Rani diingatkan tidak bongkak sehingga tergamak mengkritik perjuangan Utusan Malaysia dalam memartabat maruah kaum Melayu.

Pemangku Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Abdul Rahman Bakar berkata, tindakan itu memperlihat seolah-olah Azran lupa tanpa kuasa orang Melayu seperti yang diperjuang Utusan Malaysia, beliau mungkin tidak mampu memegang jawatan seperti hari ini.

Malah, Abdul Rahman turut menyifatkan ahli korporat Melayu baharu itu bukan sahaja angkuh tetapi menafikan hakikat kedudukannya diperoleh hasil perjuangan pemimpin Melayu yang mempunyai kuasa politik.


"Tidakkah Azran terfikir lesen yang dikeluarkan kerajaan kepada Air Asia adalah kerana pada peringkat awalnya syarikat penerbangan itu dimiliki orang Melayu?

"Dia menuduh kerana fikiran sempit Perkasa menyebabkan orang Melayu ketinggalan, tetapi tidakkah dia tahu dengan kuasa politik di tangan orang Melayu sahaja segala agenda dan kepentingan Melayu dapat direalisasikan sehingga kita mampu memiliki syarikat penerbangan yang sama sekali tidak terfikir boleh berlaku?" katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Azran menerusi akaun Twitter serta Facebook miliknya baru-baru ini memperlekeh Perkasa dengan menuduh fikiran sempit pertubuhan itu menyebabkan orang Melayu ketinggalan.

Ahli korporat baharu itu juga secara terbuka menyatakan perasaan meluatnya terhadap akhbar Utusan Malaysia yang dilabelkan sebagai rasis kerana menyiarkan artikel di muka hadapan bertajuk 'Apa lagi Cina mahu?' pada 7 Mei lalu.

Abdul Rahman berkata, perjuangan Perkasa mempertahan kuasa politik Melayu bertujuan membela nasib dan hak-hak kaum itu serta menyedarkan kumpulan liberal Melayu mereka sedang diperkuda pihak tertentu.

Tambah beliau, Perkasa sentiasa memperjuang supaya profesional Melayu mendapat tempat dalam syarikat milik kerajaan (GLC) dan sangat berbangga dengan kejayaan anak Melayu seperti Azran.


"Walau bagaimanapun, melihat kepada sikap sebenar Azran, tidak hairanlah ramai juruterbang Melayu mengadu kepada Perkasa kesukaran mendapat tempat di syarikat penerbangan AirAsia itu.

"Ingatlah, sekali hilang kuasa politik Melayu, maka hilanglah kedudukan Azran dan jangan bermimpi jawatan itu akan kekal sama ada kepadanya atau mana-mana orang Melayu selepas itu," katanya.

Dalam perkembangan sama, Abdul Rahman mengingatkan Azran tidak sesekali 'menyentuh' Utusan Malaysia kerana akhbar itu merupakan satu-satunya wadah mempertahan hak orang Melayu dan bumiputera di negara ini.

"Bagi kami, usik Utusan Malaysia bermakna usik Perkasa. Marilah berjumpa kami dan lihat sendiri apa yang ditulis akhbar-akhbar Cina. Saya pasti Azran akan tahu siapa yang rasis," katanya.

Dalam masa sama, Abdul Rahman menuntut penjelasan Pengerusi Air- Asia X, Tan Sri Rafidah Aziz berhubung tindakan Azran menarik balik iklan syarikat itu di Utusan Malaysia yang disifatkan sebagai membunuh kepentingan orang Melayu.sumber 


Orang Melayu ka si Azran ni bro ?? Rasanya orang Melayu tak buat benda-benda macam kat atas tu !! MMI cari dalam internet ja..Susah apa boikot ja Air Asia tu senang cita...

Psst baru plan nak terbang dengan Air Asia pi bercuti sekejap CANCEL sebab mamat musibat cakap pandai ni !!

MMI.

11 comments:

  1. Nak kena luku kepala botak mamat ni. Sudahlah kau,selagi kau suka makan belacan kau tu org melayu. Kalu nak pleasedkan Tony ke,akai adakan,pakai dulu sebelum cakap.

    ReplyDelete
  2. Kot girlfren cina sampai malu nak mengaku melayu.

    ReplyDelete
  3. Inilah masalah dgn UMNO/BN dan PERKASAM. Setiap org ada HAK utk menegur pa yg dia rasa tidak betul. So what? This is a free country bro...

    Hak Azran lah apa dia nak kata. Yg PERKASAM sibuk apa hal? Melayu sgt2 kah UMNO/BN dan PERKASAM?

    Harus diberitahu yg kita hidup dlm masyarakat majmuk? tak kan bodoh sgt2 kot?

    Utusan Malaysia sememangnya amat menjijikkan.. itu adalah hakikat yg sebenar. Sbb itu lah Utusan tidak lagi menjadi meneraju dlm media cetak. Kalau kita ke kedai, akan terdapat byk lebihan Utusan yg tidak laku.

    So?

    Kita ada HAK utk berkata ketidakepuasan .. itu adalah HAK peribadi. Kalau tak setuju dgn UTUSAN MALAYSIA, tak kan menjadi pengkhianat negara kot?

    Azran.. bro, if u read this PERKASAM BASI statement, just ingored it ok? They are all UMNO dimwits....

    kah kah kah

    UMNO/BN/PERKASAM... sicko like a pig shit....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai bro, lu dok defend mamat AIRASIA lupa diri..lu kalu p jadi kuli cina lu tau laa, kena maki dgn cina takpa kalu melayu maki lu marah gila..lu BUDU BASI tau..setakat kuli tu jgn dok berlagak laa

      Delete
    2. Anon 00:06, hang memang kapiak sial tak cukup makan babi kot. samalah macam azran lahanat yang takbur konon jadi ceo, macam pukimak anak haram kot sebabtu kata macam tu., kepalapun botak macam jin, mumnghkin beranak bersama jin kapiak. piirah.... haram jadah.

      Delete
  4. Anon 22:14

    Memang HAK untuk bersuara tetapi sedarlah sikit mamat tu bangsa apa..agama apa....

    Bro, Jangan menghina sesiapa "sicko like a pig shit" kerana rasanya yang menghina tu lagi teruk drpd apa yang diperkatakan.....

    Jangan nak cerita pasal HAK Bro, lu dan mamat tu BODOH @ BANGANG TAHAP TIDAK BOLEH DIAJAR.....

    ReplyDelete
  5. Sebagai CEO such a big listed company, perempuan melayu ni kena peka lah sikit. Dia tak boleh take side on any political issue kalau ada pun any private misgiving keep it pivate. Ini dah melibatkan the whole company yang dia bekerja. Tak tahu lah apa yang dia cakap tu ada lah dasar company tersebut atau tidak. Kalua itu dasar company dia, elok lah orang Melayu start boikot Air Asia dan Utusan boleh hebahkan pemboikotan tersebut untuk balas tindakan menarik balik iklan Air Asia dalam akhbar tersebut. Ini namanya CEO bangang tak ada wisdom muda sangat dah jadi boss besar.

    Salam
    Tok Ki

    ReplyDelete
  6. Oops, bukan perempuan melayu. Melayu pondan kut.

    Tok Ki

    ReplyDelete
  7. boikot airasia........hidup melayu....i'm racist so what.....

    ReplyDelete
  8. Muka si Azran ni pun nampak tak cerdik, patutla dia cakap gitu. Kepada anon 15.5.2013 00.06, Utusan Malaysia akhbar paling rational dan top selamanya. Yang menjijikkan dan meloyakan adalah harakah, the star dll media pr yg takde etika lagsung.

    ReplyDelete
  9. CEO Air Asial X..Toloool tahap GABANNN..Nanti dia Mati Panggil Cina kebumikan Dia..MELAYU tak SEDOORR Diri...BANSAT Jenis Melayu Mcm tu.

    ReplyDelete

Labels