Followers

Thursday 9 May 2013

PRU13 Bukan Salah Pengundi Cina ?? MAAF NAJIB Gua Tak Setuju Dalam Hal Ni !!!!


Keputusan pilihanraya ke13 sudah pun di ketahui dan YAB Datuk Seri Najib Tun Razak sudah pun di berikan mandat pertamanya oleh rakyat Malaysia untuk menubuhkan kerajaan.Walaupun tanpa majoriti 2/3 namun Barisan Nasional tetap dapat menubuhkan kerajaan dan ianya adalah satu kemenangan sebenarnya.

Mungkin banyak pihak sebelum ini masih lagi beranggapan bahawa majoriti 2/3 itu adalah satu kemenangan tetapi mereka lupa ketika ini Barisan Nasional sudah pun menubuhkan kerajaan dengan jumlah kerusi 133.Jadi sudah tentu itu merupakan kemenangan bagi Barisan Nasional cumanya adalah lebih baik sekiranya kita mendapat majoriti 2/3 supaya kemenangan itu dilihat lebih baik dan kuat.

Walaubagaimanapun Barisan Nasional tetap menang dan kemenangan ini sebenarnya memberikan banyak pengertian khususnya kepada kerajaan dan orang-orang Melayu.

Apa yang harus dilakukan sekarang ini adalah memberikan penumpuan kepada kerja-kerja dan usaha yang masih belum selesai tanpa menafikan sama sekali mereka yang sentiasa berdiri teguh bersama Barisan Nasional.Sebenarnya kepimpinan YAB Datuk Seri Najib Tun Razak sudah pun di permudahkan dengan keputusan pengundian pada Ahad lalu apabila hampir keseluruhan pengundi kaum Cina sudah pun melakukan satu kesilapan besar dengan memperlihatkan sikap dan pembohongan mereka selama ini secara terang-terangan.

Maka sudah sampai masanya kita harus memikirkan untuk memberikan keutamaan kepada pihak lain yang jauh lebih taat , setia dan tahu erti berterima kasih.

Barangkali selepas ini jangan ada lagi peruntukan besar-besaran kepada sekolah-sekolah aliran Cina kerana mereka selama ini tidak pernah membantu kita apatah lagi berterima kasih.Bukan soal kita mahu menjahanamkan mereka tetapi itulah yang sewajarnya kita lakukan kerana mereka sendiri sudah bersuara.

Begitu juga dengan aspek-aspek lainnya khususnya dalam bidang ekonomi dan lain-lain.Jangan lagi melakukan kesilapan yang sama kerana kaum ini tidak pernah kenal erti berterima kasih.

Merujuk kepada sidang akhbar ketika YAB Perdana Menteri diasak pemberita agensi berita luar negara yang mempersoalkan tajuk muka depan akhbar Utusan Malaysia semalam ‘Apa lagi Cina mahu?’ yang mempertikaikan sikap pengundi Cina itu, Najib berkata:

“Ya lah... tetapi anda menyalahkan Utusan. Bagaimana pula dengan akhbar Cina... adakah anda menyatakan bahawa akhbar Cina menyatakan perkara yang benar sepanjang masa?”

Namun, Najib menjelaskan beliau tidak menyalahkan pengundi Cina, sebaliknya mengecam tindakan pembangkang melakukan penipuan besar dan mereka cerita tidak logik dan tiada bukti seperti kononnya ada 40,000 pengundi hantu warga Bangladesh, semata-mata mahu merebut kuasa.

Beliau juga berkata, kemerosotan tujuh kerusi Parlimen BN kepada 133 berbanding 140 pada 2008 berpunca daripada penipuan pembangkang terhadap pengundi Cina.

Katanya, jika hanya 25 peratus pengundi Cina mengundi BN seperti 2008, beliau dapat membentuk kerajaan majoriti dua pertiga.

Justeru, bagi menarik balik sokongan pengundi Cina yang terpengaruh dengan penipuan besar pembangkang, Najib berkata, semua pihak termasuk media, perlu menerangkan perkara sebenar kepada mereka. 

Pertamanya MMI sebagai pengamal media sudah pasti akan menggunakan medium ini untuk memberikan penerangan yang sewajarnya supaya mereka-mereka di luar sana sekurang-kurangnya faham dengan apa yang berlaku.

Namun dalam masa yang sama MMI bukanlah sebuah akhbar yang ada peraturan tertentu kerana prinsip MMI mudah setiap yang berlaku itu ada pencetusnya maka ianya bergantung kepada pencetus sesuatu kejadian.

Dalam hal ini apabila PM tidak menyalahkan pengundi Cina dalam keputusan PRU13 baru-baru ini maka MMI perlu nyatakan pendirian bahawa MMI tidak bersetuju dengan kenyataan tersebut.

Pengundi Cina sebenarnya tahu siapa yang mereka pilih !
Pengundi Cina sebenarnya tahu siapa yang mahu mereka tolak !
Pengundi Cina sebenarnya tahu dengan siapa mereka harus berlakon !
Pengundi Cina sebenarnya tahu mereka mahukan KUASA !
Pengundi Cina sebenarnya tahu mereka mahu MENOLAK Barisan Nasional !

Mereka bukan main-main atau dungu membabi-buta memberikan undi kepada pembangkang !!

Mereka ini sebenarnya MUSIBAT yang tidak harus di berikan muka lagi !!

Maaf rasanya MMI bukan semudah itu untuk memaafkan pengundi bangsat yang telah melukakan hati banyak pihak khususnya orang Melayu.

Hutang ini perlu di bayar !!

MMI.

16 comments:

  1. Najib mans nak paham.silap hb lg byk benda dia nak kasi.kalo nak bg gak sbb amik ati bangsa dorang ni najib.baik ko bg kerusi pm tu..abih cita..smp bila2 dorang ok

    ReplyDelete
  2. OMG Dato Sri ... im sorry sir i love you i voted for you twice and i would do it again.... but what in my fashion hell are you doing ?!! You DO NOT apologize on their behalf sir ... you DO NOT! Come onnnn~

    ReplyDelete
  3. DS Najib.. wake up!!! you and the Malays have been turned away by the Chinese and you are trying to find excuses for them. Are you nuts? Stop giving in to them. They dont like you, and they certainly dont like the Malays.

    ReplyDelete
  4. najib malu cina tak suka dia.so dia pun terpaksa spin lagu lain.enough is enough.lepas ni org umno merajuk susah kamu nak pujuk.lebih baik jaga hati yg beri kamu undi supaya kamu dpt jadi pm dan datin rosmah dapat jadi wanita pertama yg dia amat dambakan.aku pun heran mca tak nak kerusi kabinet,dia dok hulur2 juga.ingat bumiputera sabah sarawak yg byk membantu kemenangan bn.kenapa masih tak boleh nilai lagi?i'm waiting for kabinet list,nak tengok menteri amaran masuk senarai tak.

    ReplyDelete
  5. 100% terbaik . dah lama sangat kita berkongsi. kalau dah tak sudi tendang aje keluar . jadi 2nd citizen . x payah ada hak kekal. tukar undang2. yg mana ada .

    Baling batu sembunyi tangan . Dah pijak kepala orang sekarang nak cerita harmoni ?? Memang cara sama yahudi buat di Palastine . Mula2 sewa lepas tu nak jadi tuan . Bila gagal tumbang BN cerita harmoni .

    http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2013/5/9/nation/13088543&sec=nation

    ReplyDelete
  6. Sebelum pembuangan undi pada 5 Mei, aku dapat info ramai anak2 Cina yang akan pulang ke kampung untuk mengundi rata2nya dari luar negara atau penduduk bandar. Dari apa yang aku tahu, mereka semua mengatakan nak mengubah kerajaan. Malah, ada ibubapa yang sanggup mengeluarkan belanja memastikan anak mereka pulang mengundi. Percaya atau tidak, aku ternampak seorang Cina yang pulang semata2 untuk mengundi dengan menaiki kenderaan plat singapore sebelum pulang untuk bekerja. Bila keputusan keluar, ini membuktikan yang meeka bukannya ditipu oleh DAP tetapi memang tak suka dengan transformasi Najib. Cuba pergi mana2 event anjuran BN/MCA untuk orang Cina macam majlis makan malam dan sarapan; memang ramai seolah2 menunjukkan sokongan. Setiap kali ada pemimpin BN datang, semua mengharapkan bantuan dan mendakwa pembangkang tak buat apa pun. Tapi pangkah pembangkang juga. So, Najib, please be firm. You should learn your lesson, a very hard and expensive lesson. Kuatkan undi kaum2 lain seperti bumiputera, orang asli dan india dgn menyalurkan bantuan/pekhidmatan kepada mereka di atas sokongan mereka pada pru13. Ramai yang terkebelakang dan lebih memerlukan pembelaan.

    ReplyDelete
  7. don't worry lah . DS Najib tahu perkara yg sebenarnya .. tapi dia tak akan cakap terang2 depan wartawan. Aku yakin DS Najib lah yg paling sakit hati ditipu cina. Tunggulah apa yg DS Najib nak buat nanti. Tunggu......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoho.. Ko xtgk ke muke PM time umum BN menang pg tue? Mmg muke bengang n trus kuar statement tsunami cockroach.. Hohoho.. Pijak je sumer lipas2 nih lg bagus..

      Delete
  8. 1. Najib kena terima beliau yang sebenarnya ditipu oleh cina bukan cina kena tipu dengan DAP. Terima dengan hati yang terbuka dan teruskan agenda perjuangan kerana Agama, Bangsa dan Tanahair. Jangan toleh ke belakang lagi.

    2. Sekarang berlegar di ruang cyber kononnya melayu "urban" tak sokong BN sedang dimainkan oleh red bean army. Ini tak benar sama sekali kerana hampir 90% undi melayu adalah kepada BN.

    ReplyDelete
  9. apa lagi dato najib nk layan cina bangsat ni jgn la sampai penyokong bn naik bosan

    ReplyDelete
  10. Ini pendapat saya iaitu Memang salah Cina. Kita sabar bila PM bagi duit banyak kat orang kaya..( CINA )Tabung sekolah depa banyak duit tapi dapat lagi peruntukan. Namun bila mereka khianat hati kita amat terguris. Mereka ingat orang Melayu Islam tak tahu menipu tapi kita yakin pada Tuhan. Harta dunia tak sampai ke dalam kubur punnn. Jadi kita berbaik sangka seperti ajaran Islam. Cina mana ada agama? Kalau ada kristian yang pastinya ikut agenda pendakyah kristian. Budha pula hanya ikutan je. Ajaran jangan menipu dan berbaik-baik tiada diikuti. Bila PM kata pengundi Cina ditipu, orang Cina kena ingat; ini hanyalah kiasan atau cakap berlapik pemimpin Melayu supaya anda sedar sikap khianat anda mengguris orang yang melayu agar anda bertaubat.. Kepada orang Melayu kena ingat PRU 13 ni sama dengan 13 Mei 1969. Bezanya perarakan kali ni orang Melayu yang jadi banteng hadapan. Ucapan hasutan tak seperti dulu ( tapi maklumat terkini kata ada ucapan hasutan di stadium tu... )Dulu Dap ucap hina melayu sehingga bergaduh. Dulu Dap menang banyak kali ni pun sama. Beza kali ni Pembangkang nak tunggu rusuhan seperti arab spring... supaya kuasa asing dapat masuk. Kes Bersih,Lahat Datu tak berjalan lancar jadi PRU 13 ni idea terakhir... Tapi mereka lupa Negara ini Negara berkat.. Tuhan akan pelihara.... dari munafik-munafik. Oh ya.. PAS serah Selangor kat PKR? Pejuang Islam apa serah kuasa kepada parti liberal dan Dap. Tak berdosakah?

    ReplyDelete
  11. kamu ni cubala faham sikit,dia pemimpin bukan rakyat biasa malah dia juga yg memperkenal dan memperjuangkan konsep 1malaysi.dlm satu perjuangan memang ada rintanganya,kita kena tabah menghadapi cubaan ini untuk menjadikan malaysia lebih baik dari hari kelmarin,bukan nak kata kamu salah tapi cubalah bersabar demi sebuah perjuangan yg murni,yaitu 1malaysia.

    ReplyDelete
  12. senang cete from now on.....boikot cina.....buy from them last.....start with retail.....then go the bigger & biggest industry......sebarkan.....ramai dh blog2 melayu canang ni......let start the action.....insya Allah cara ni mengajar cina tentang besarnya kuasa melayu Islam.....sebar2kan

    ReplyDelete
  13. OK KALAU NK BOIKOT CINA..MELAYU JGN MAKAN NASI, JGN PAKAI BAJU, JGN GUNA LEKTRIK & BYK LAIN2 LAGI.. SBB APA ADA KT MELAYU.. SMUA KILANG2 CINA PUNYA..KAIN BUAT BAJU MELAYU PUN PRODUK DARI KILANG CINA.. DALAM KUBUR PUN MALAIKAT TK TANYA KAMU NI MELAYU KA CINA..

    ReplyDelete
  14. Salam satu Malaysia!.Jangan kita terlalu hiba sangat dengan apa yang telah diambil oleh PM hingga hilang kewarasan berfikir,Beliau tentu lebeh mengtahui apa akan berlaku pada PRU13 ini.Itu sebab hanya beliau dan timbalanya saja yang pusing memberi penerangan.Beliau simpam Zul4kulim sebab ada sesatu sebagai penghadang untuk menghadapi pru13 ini.Terpaksa buat semua ini untuk menjamin Malaysia ini jangan jatuh ketangan perosak.Kita rakyaat Malaysia tidak tahu apa yang dijanjikan oleh DSAI kapada dap?,dan apa pula yang dijanjikan pada pas?.Harap kita semua bersukur kahadrat Allah SWT kerana maseh sayang dengan umat Nabi Muhamaad SAW yang berada dalam Malaysia ini.Lihat saja di parliment Arau,pas kalah. Ada kah? pengundi disana tidak kenal deg, calun mereka,tetapi atas kaseh sayang Allah pada calun mereka dan juga umat Islam di Malaysia yang senantiasa berdoa agar dimenangkan Islam dan hancurkan kemungkaran maka terjadilah ap yang tuan-puan lihat hari ini.Itu sebab DSAI terlalu kecewa kerana kebanyakan kawasan parliment dinegeri sebelah Utara hilang dari tanggan mereka.Inilah mujarab doa semua Umat Islam memohon dari Allah SWT bagi kemenangan Islam.Harapan agar UMNO yang memerintah hari ini dapat tambahkan lagi tinggikan lagi hukum-hukum Islam dalam pentabiran negara.Jangan jadikan kehilangan undi cina(bukan semua) sebagai kenser dalam pentabiran BN.Hapuskan punca yang menyebabkan penyakit ini.Renungkanlah bersama.

    ReplyDelete
  15. Perkuatkan ukhuwah Islam dan Melayu, kembali kepangkal jalan, rakyat melihat dan menilai kelemahan kita, antaranya gila kepada kebendaan dan kemewahan(di kalangan pemimpin) .Lelaki Islam perlu mengimmarahkan masjid dan surau seperti solat berjemaah dan solat Jumaat ini akan mengerunkan pihak lawan dan mengukuhkan barisan kita, Jatuhkan ekonomi mereka , beli barangan keperluan di kedai Melayu sedikit sebanyak mereka akan sedar bahawa mereka perlukan Melayu untuk terus hidup di bumi bertuah ini. Rata-rata belia Melayu membencikan UMNO, Silap Siapa? perbetulkan ini,Wujudkan semula Kementerian Belia dan Sukan bagi menangani masalah besar ini......akhirnya marilah kita berdoa agar negara kita terus maju dan dirahmatiNya. Amin..

    ReplyDelete

Labels