Followers

Sunday 28 July 2013

DONG JIAO ZONG Lancar PERANG TERHADAP KERAJAAN


Belum pun reda isu filem The New Village kini timbul kempen pula.Huh apa yang sedang berlaku ni ? Apakah Malaysia kini out law seperti mana yang prnah berlaku di beberapa negara di lur sana ? 

Hari ini Dong Jiao Zong secara terbuka melancarkan perang terhadap kerajaan. Persatuan cinabeng ini melancarkan perang bahawa konon-kononnya dasar pendidikan kerajaan akan datang yang memperjuangkan satu bahasa akan membantutkan pertumbuhan bahasa cina.

Persatuan cinabeng ini sedang giat mengumpulkan tandatangan untuk petisyen bantahan yang akan dikemukakan kepada kerajaan. Jangan hairan pula apabila akan ada Melayu bangsat yang turut sama menandatangani petisyen tersebut.


Selama ini segala permintaan puak-puak cinabeng ini telah sedaya-upaya dipenuhi oleh kerajaan. Kadangkala permintaan tersebut sangat jelas mengguris hati majoriti masyarakat Melayu. Tetapi untuk memastikan "keharmornian", orang Melayu terpaksa beralah walaupun orang Melayu sedar permintaan mereka semata-mata untuk kepentingan kaum cinabeng sahaja dan akan merugikan orang Melayu. 

Akhirnya PRU13 membuktikan mereka hanya sekadar meminta tetapi enggan bersama kerajaan untuk membangunkan Malaysia.

Setiap kali mereka ini tampil untuk meminta perkara yang bukan-bukan daripada kerajaan maka setiap kali itulah permintaan mereka di layan.

Persoalannya, adakah ini sememangnya satu permintaan dan keperluan atau pun ianya sekadar ingin mencetuskan huru-hara?

Di bawah adalah poster yang digunakan untuk melancarkan petisyen mengarut ini.


Di bawah ini pula poster yang digunakan oleh puak-puak Bersih.


Dimanakah persamaan di antara kedua-dua poster ini? Pastinya logo yang mempunyai lambang tangan yang menggenggam. Mungkin ada yang tidak tahu apakah maksud logo kedua-dua di atas.Video berikut ada jawapannya Klik Sini 

Jadi masih perlukah kerajaan melayan permintaan persatuan cinabeng yang sebenarnya tidak ikhlas ini? Jadi Kementerian Pendidikan sila bertindak kerana mereka sedang giat menggunakan dewan sekolah-sekolah cina untuk menyebarkan dakyah anti kerajaan ini. Untuk pengetahuan hari ini mereka telah menggunakan Dewan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Chung Kwo, Kuala Lumpur untuk program mengumpul tandatangan dari ibu bapa untuk pertisyen ini.sumber 

Nak tunggu ada laporan dulu ka ?????

MMI

3 comments:

  1. Kenapa tidak mana mana bloggers mulakan kempen tandatangan dari orang Melayu untuk menghapuskan sifat Dong ZOng yang kini sedang mencari musuh

    ReplyDelete
  2. adakah perlu kerajaan takut dengan perkara ini? tsunami cina pru 13 pun boleh BN atasi inikan satu tindakan kumpulan rasis yang tak sedar diri yang pijak dibumi yang berdaulat ini. masa hadapan dan harmoni negara lebih penting lar... cinabeng celaka.

    ReplyDelete
  3. Apa komen Sastrawan Negara, A. Samad Said?

    ReplyDelete

Labels