Followers

Tuesday 30 July 2013

Mahfuz Feat Mr Bean Buat Lawak Di Bulan Puasa


Rasanya dah berkali-kali MMI tulis dan ingatkan mereka-mereka di luar sana supaya hati-hati dengan perjuangan PAS hari ini.Mungkin dalam beberapa perkara tindakan PAS di lihat islamik namun perlu difahami ada perkara-perkara lain yang sebenarnya jauh menyimpang malah mampu menggugat kestabilan yang negara miliki hari ini.

Kenyataan terbaru daripada Mahfuz Omar , Naib Presiden PAS rasanya sudah cukup untuk menjadi penentu kepada mereka-mereka di luar sana sama ada PAS masih perlu di pertahankan atau tidak.

Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar berkata, beliau tidak tahu-menahu mengenai fahaman Syiah yang bercanggah dengan hukum syarak dan undang-undang Islam.

Dalam maklum balasnya kepada Utusan Malaysia melalui khidmat pesanan ringkas (SMS), Ahli Parlimen Pokok Sena itu secara sinis turut melontarkan soalan berhubung apa itu Syiah.

''Syiah itu benda apa? Kuih berbuka puasa? Saya pun tak tahu apa Syiah. Ingat kuih buka puasa. Kawasan saya buat bubur lambuk sahaja,'' katanya ringkas.

Baru-baru ini kerajaan mengisytiharkan Pertubuhan Syiah Malaysia sebagai pertubuhan yang menyalahi undang-undang.

Tindakan tegas itu adalah rentetan daripada gerakan aktif pertubuhan berkenaan sehingga memudaratkan ketenteraman awam serta mencetuskan keresahan dalam kalangan umat Islam di negara ini yang majoritinya berfahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Perisytiharan tersebut dibuat oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berpandukan kepada peruntukan Seksyen 5, Akta Pertubuhan 1966.

Ahmad Zahid turut mengesahkan terdapat beberapa pemimpin dari sebuah parti pembangkang secara aktif terlibat menghebahkan fahaman Syiah di beberapa negeri.

Sabtu lalu, Utusan Malaysia melaporkan dua pemimpin sebuah parti politik dikenal pasti sebagai orang yang bertanggungjawab menyebar dan memberi sokongan politik kepada gerakan fahaman tersebut.


Malah bekas Naib Presiden Pas, Datuk Dr. Hasan Ali menegaskan Pas sukar untuk menafikan bahawa fahaman Syiah tidak wujud di dalam parti itu dan antara puncanya adalah kegagalan pucuk pimpinan mengambil tindakan tegas terhadap sebarang berita atau aduan mengenai penglibatan pemimpin serta ahlinya di dalam fahaman tersebut.

Beliau berkata, selama ini sudah ada bukti-bukti yang menunjukkan terdapat pemimpin tertinggi Pas mengamalkan fahaman Syiah.


Perkara itu turut ditegaskan aktivis Pas, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin yang memberitahu pembabitan ahli Pas termasuk pemimpin kanan parti tersebut dengan fahaman Syiah bukan suatu perkara baharu tetapi telah berlaku sejak puluhan tahun lalu.

Sementara itu, Utusan Malaysia gagal untuk mendapatkan reaksi Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berhubung perkara sama.sumber 

Hahahaha kalau dapat Mat Sabun tu rasanya kompon dia kata Syiah tu nama pompuan melekit bini orang yang boleh di buat main-main.HAPRAK !!!!!

MMI

1 comment:

  1. Klu dah bodoh x boleh diajar mcm tu lerr...aduiii la PAS knp la pilih orang mcm ni jd pemimpin...bak kater UAI diola juak2 PAs....Bodddowwwww....

    ReplyDelete

Labels