Followers

Sunday 7 July 2013

Selangor Tolak Permohonan PASAR RAMADHAN ?!


MIMPI ngeri bagi umat Islam semasa dalam bulan penuh barakah akan datang akhirnya menjadi nyata. Majlis Perbandaran Kajang di bawah kerajaan negeri Selangor yang ditadbir oleh pakatan haram dan bertuankan DAP MENOLAK permohonan Persatuan Penduduk Taman Langat Jaya untuk membuka bazar ramadhan sempena bulan puasa akan datang ini.

Tak lain dan tak bukan ini adalah salah satu cara pemimpin DAP yang begitu terkilan dengan tindakan Ketua Menteri Melaka baru-baru ini yang telah membuka semula jalan Jonker Walk untuk mengelakkan kesesakan lalulintas dan bakal mengakibatkan peniaga-peniaga dari kaum Cinabeng ini rugi. 

Tony Pua, Ahli Parlimen PJU yang juga salah seorang orang belakang tabir pentadbiran Khalid Gagap juga sudah berniat untuk menutup bazar ramadhan di Penang, namun sungguh tak disangka DAP mengambil langkah drastik dengan menolak permohonan bazar ramadhan pula di Selangor.

Inilah perkara yang amat ditakuti oleh umat Islam. Rezeki bulan puasa mereka disekat. Puak DAP tidak senang dengan perniagaan orang Islam di Malaysia lalu sanggup melakukan apa sahaja yang penting umat Islam tidak dapat memonopoli perniagaan di Malaysia. Mana suara umat Islam dari PAS??

Sedih apabila tanah yang dipijak memang milik bangsa Cinabeng ini. Malaysia seperti sudah bukan lagi milik Tanah Melayu. Negara ini umpama Tanah Besar China yang mana pendatang sebenar adalah Melayu itu sendiri yang terlalu bermurah hati memberi kerakyataan kepada bangsa yang lupa diri ini.

Namun segala-galanya telah terjadi. Nasi sudah menjadi bubur. Pentadbiran Khalid Gagap yang konon menjaga hak kepentingan orang Melayu hanya sekadar wayang yang digembar-gemburkan. Manakala dibelakang dan yang merencanakan segala strategi untuk menjatuhkan umat Islam adalah Cinabeng dari puak DAP. Mereka memang sakit hati apabila Melayu itu maju.sumber 

MMI kata pasar ramadhan hanya di buka setahun sekali dan sudah pasti ianya akan di monopoli oleh bangsa Melayu yang beragama Islam.Jika itupun menjadi satu masalah kepada kerajaan negeri yang kononnya berjiwa rakyat bagaimana pula agaknya dengan perniagaan yang dijalankan di Petaling Street dan lain-lain tempat yang dimonopoli oleh bangsa lain ?

Rasanya tak salah kalau MMI kata HAK bangsa MELAYU di nafikan !! Apa pun rakyat SELANGOR lebih tahu kot ...

MMI

1 comment:

  1. Kurang ajar betul bangsa asal pendatang bangsat BIAWAK RASIS DAPigs/PKR yang dibawa penjajah British laknat, yang telah MENJAJAH Singapura dengan begitu mudah; bila tidak tahu BERTERIMAKASIH pada ORANG ASAL bumi ini, BUMIPUTERA MELAYU/ISLAM dan BUMIPUTERA lain! Apalagi tanah dan budaya PUSAKA dan hak bumi kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, terutamanya di P. Pinang, Johor, Selangor, Kota Kinabalu/ Sandakan/Tawau, Kucing/Miri, Labuan dsbnya makin TERGADAI macam Singapura/Israel, kepada puak evangelis Kristian Zionis DAPIGs/Bukan Bumiputera-Bukan Islam PKR dan sekutu kuat mereka dari penjajah-penyokong Barat-Zionis (fahaman evangelis Kristian Zionis ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis untuk menjatuhkan Islam, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah termasuk Mekah di masa hadapan, dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas)!

    Inilah akibat BUMIPUTERA Melayu/Islam terlalu bersopan santun dan tunduk sampai kepala kita dipijak PENGGANAS/SAMSENG macam KONGSI GELAP DAPigs/PKR - depa ingat kita boleh diperlaku macam Bumiputera Melayu Singapura atau Bumiputera Islam Palestin!

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    (PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red beans militiaPIGS durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

    ReplyDelete

Labels