Followers

Wednesday 14 August 2013

KONGSI Rumah Ibadat , Puak CINABENG Sengaja !!


So , why UMNO is so extreme ? Antara ayat yang keluar dari Nga Kor Ming melalui akaun twitternya khusus tentang isu sebuah surau di jadikan sebagai tempat beribadat oleh penganut buddha di Johor baru-baru ini.

Apakah kita sedar ayat itu sebenarnya adalah satu lagi usaha untuk menghasut mereka-mereka yang bukan Islam supaya terus-terusan membenci orang Melayu dan Islam ?

Dalam masa yang sama ianya mensasarkan kepada usaha untuk memburukkan parti UMNO 

Jika merujuk kepada apa yang telah dan pernah berlaku sebelum ini isu melibatkan sentimen perkauman dan keagamaan cukup sensitif malah ianya semakin lama semakin rapuh.MMI amat bimbang dengan keadaan terkini apabila ada saja pemimpin di kalangan pembangkang khususnya DAPigs yang suka menjadikan isu-isu seperti ini sebagai bahan untuk mencari publisiti murahan.


Tidak pernah berlaku dalam sejarah negara Malaysia , masyarakatnya berkongsi rumah ibadat malah dengan keupayaan kerajaan menyediakan rumah-rumah ibadat kepada setiap kaum sejak dari merdeka sebenarnya bukanlah isu utama.

Nga sebenarnya sengaja membangkitkan isu sedemikian dengan niat untuk mencari keuntungan politik semata-mata.

Rasanya puak-puak bangsat ni dah makin melampau kalau boleh pihak-pihak tertentu tolong ambil tindakan .. pihak-pihak tertentu ya ..


MMI

3 comments:

  1. Sekarang kita berbicara fasal Mufti.

    1. Mufti mesti memanggil si polan dan di beri penerangan secukup nya keadaan sebenar. Kafirun ini tidak mengerti apa-apa pun kerana kejahilan nya. Tidak pula dia merujuk Ulama Islam sebelum memberi komen negatif mengikut pemahaman sendiri.

    2. Jabatan Agama Islam tidak agresif seperti pertubuhan evangelist dan katholik. Dua entiti ini bergerak secara dasar, mencari dan menyebar pengaruh dalam apa jua bentuk. Paling ketara bantuan kewangan dan keperluan asas sehingga boleh memurtadkan umat Islam.

    3. Jarang sekali kita dengar pegawai-pegawai agama kita melakukan kebajikan. Hanya prihatin apabila kes tersebar. Duit zakat atau baitulmal tidak di belanja secara efektif mengikut hukum.

    4. Tiada penggunaan siber cara meluas. Ketinggalan dari serba serbi. Hanya menghabis masa bekerja santai dari 8.00 pagi sampai 5.00 ptg. Langsung tidak produktif dan bergerak bersama masa dan kemajuan.

    Malang sekali. Rakyat biasa kena menjawab tomahan !

    ReplyDelete
  2. Anjing ni belum diajar dan ditarbiyah oleh ulamak PAS?

    ReplyDelete
  3. kor ming ni dah gila babi! siapa yg tak hormat siapa? aku rasa bukan orang islam yg tak hormat agama lain, tetapi agama lain yg dah tak hormat penganut islam sekarang nie. buktinya .... dah lima, enam kes yg hina islam sepanjang puasa, tapi takde satu kes pun islam hina agama lain! BODOH punya KOR MING kerbau pendek!

    ReplyDelete

Labels