Followers

Sunday 1 September 2013

T.Mohan Di TANGKAP ! Yang Dia KALUT Sangat Tu Pasai Apa ??


Polis bertindak menahan lapan orang yang terdiri dari ahli politik dan aktivis kerana cuba menghalang petugas Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang didakwa cuba merobohkan Kuil Hindu Sri Muneswarar Kaliyaman di Jalan P.Ramlee pagi tadi.

Kesemua mereka termasuk Ketua Pemuda MIC, T.Mohan, Timbalan Ketua Hak Asasi PKR, S.Jayathas dan setiausaha kuil tersebut, R.Nalini ditahan berperingkat-peringkat sekitar jam 9 pagi hingga 1 tengah hari oleh polis yang dikerah di tempat kejadian.

Polis kemudiannya meminta pihak kontraktor dan pegawai DBKL supaya menghentikan kerja dan meninggalkan tempat tersebut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Zainuddin Ahmad dalam pesanan ringkasnya kepada Astro Awani berkata mereka ditahan untuk dirakam percakapan berkaitan insiden tersebut.

“Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) iaitu DBKL bukanlah mahu merobohkan kuil tersebut tetapi mereka sekadar mahu mengalihkan patung di kuil tersebut ke satu tempat yang selamat untuk kerja-kerja penyelenggaraan struktur jalan di hadapan kuil tersebut,” kata Zainuddin.

Beliau menambah, patung itu akan diletakkan semula selepas kerja-kerja penyelenggaraan itu selesai.

Menurutnya lagi, disebabkan perselisihan faham itu beberapa orang cuba menghalang anggota DBKL tersebut dari melaksanakan tugas mereka.

Kesemua yang ditahan kini telah dilepaskan setelah percakapan mereka direkodkan dan siasatan dijalankan di bawah Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana menghalang penjawat awam dari melakukan tugas.sumber 

Yang dia ni kalut sangat tu pasai apa ? Bukankah kerja-kerja tersebut bertujuan untuk mengalihkan sementara patung di kuil tu sementara kerja-kerja penyelenggaraan struktur jalan di buat.

Inilah masalahnya puak-puak komponen dalam BN sekarang BANGANG sepatutnya merekalah yang menjadi pemimpin atau orang hubungan dengan masyarakat bagi memberikan pencerahan yang sewajarnya dengan tindakan-tindakan pihak-pihak kerajaan khususnya dalam memberikan keselesaan kepada rakyat !

Bukannya jadi BARUA kerana kepentingan diri dan nak cari publisiti murah !

Kepada kepimpinan negara harap jangan sesekali ambil T.Mohan ni jadi pegawai kerajaan sebab akai ada tak mau guna !!

Apa dia ? Ada kaum India yang marah dengan MMI !! Ikut suka ampalah orang nak buat benda baik pun ampa kelepiaq bukan main.Malaih nak bagi muka dah !!

MMI

4 comments:

  1. Lani tak kira UMNO atau MIC dok kalut pasai dekat dengan pemilihan parti. Masing2 dok tunjuk hero dan pejuang bangsa!

    ReplyDelete
  2. NIE SEMUA GARA-GARA NAK JADI HERO TAMIL...DAH MEMANG PUN TAMIL MACAM PEMIMPIN NGO YG DI LANTIK JADI KE KABINET YG TIDAK BOLEH MENERIMA TINDAKAN KERAS PDRM...... SEMUANYA NAK JADI HERO TAMIL....

    ReplyDelete
  3. Why always hindu temple should demolish instead there is more better things to upgrade in city. Is it Hindu's are cheap scale of ppl or what?. There is more than 1000 Hindu temple were demolished since years. It is a nation issue.

    ReplyDelete
  4. Yes.you guys make them looks so cheap by putting them at every nook and crazy as you wish...did you get the 1000 temple figure out of your ass? Can't you figure out the difference between relocation against demolition?

    ReplyDelete

Labels