Followers

Monday 11 November 2013

BLOG Pembangkang Kena BALUN Sebab BODO PIANG !!!


Rasanya baru sangat MMI tulis tentang cerita puak pembangkang yang dah hilang maruah sebab terlalu taksub dengan dakyah pemimpin songsang mereka.Kemudiannya keluar lagi cerita yang paling tak boleh belah tahap BANGSAT pula tu !!

Tak pastilah apa yang sebenarnya menjadi agenda puak-puak ni , kot ya pun nak cover atau nak tunjuk pandai sekalipun janganlah sampai benda-benda melibatkan penjenayah yang dah bunuh ibu dan isteri orang nak di pertahankan.

Dalam masa yang sama kot mana pun cuba juga cari jalan nak hina pemimpin negara , ADOI !! Dah tak ada maruah agaknya.

Antara ayat-ayat dalam blog tersebut ,
Ini biasalah, orang macam Najib memang kemaruk publisiti politik, walhal dia bukan Menteri Dalam Negeri pun, tak tahu apa yang kecoh sangat.  Zahid Hamidi pun tak cakap apa-apa.
Seolahnya suspek yang dikenali sebagai Ardi itu telah pun didapati bersalah atas kesalahan tersebut dan sedang menunggu tarikh untuk digantung saja layaknya.
Kita sebenarnya tidak tahu sama ada Ardi benar-benar bersalah atau tidak.  Tekanan dari masyarakat dan pemimpin gila publisiti macam Najib, yang dihadapi pihak polis untuk menyelesaikan kes ini dengan segera, memungkinkan orang yang tidak bersalah ditangkap.
Lagipun dari segi perundangan, CCTV dan sebagainya ini bukan bukti sahih yang mengatakan Ardi ini bersalah.  Kalau bukti CCTV saja sudah cukup, Mahkamah boleh tutup, hakim semua boleh cari kerja lainlah.
Lagi teruk apabila penulis blog ni sampai ke tahap berjuang untuk hak penjenayah yang dah bunuh orang . ADOI lagi bodo tahap dewa..
Apa pun, dalam 'keterujaan' ini, Pakatan Rakyat mahu hak asasi Ardi ini diambil berat oleh pihak polis.  Dari cara dia ditangkap semalam, aku bimbang, Ardi ini akan menerima penyeksaan yang amat dahsyat di dalam tahanan nanti.
Cuba sesiapa tanya, apa keperluannya suspek penjenayah biasa macam Ardi dikawal oleh sekurang-kurangnya 4 orang anggota komando Unit Tindakan Khas (UTK) polis yang lengkap bersenjata dan bertopeng muka?
Tak habis kat situ siap nak bantu negara Indonesia pula ..
Maka itu Pakatan Rakyat menggesa kerajaan Indonesia agar mengemukakan bantahan rasmi atas layanan tidak berperkemanusian rakyatnya oleh polis Malaysia.  Ini bersesuaian dengan gesaan Datuk Seri Anwar Ibrahim kelmarin yang mahu kerajaan negara-negara ASEAN menilai rekod hak asasi manusia di Malaysia.
Pakatan Rakyat sendiri bersedia membantu kerajaan Indonesia dimana perlu dalam soal ini, termasuk menyediakan bantuan guaman ke atas suspek berkenaan (kos ditanggung kerajaan Indonesia).
Punya baqhal dah tak boleh nak di ajar dah .. Tapi dek kerana MANGKAQ dan BODO tahap dewa ni maka si penulis blog ni mendapatlah !!!



Nampak sangat kan punya jilat sampai ke tahap nak bela penjenayah ! Agaknya apa jadi kalau puak-puak pembangkang ni pegang negara Huh HANCOQ !!!

Baca juga artikel di SINI 

Pss Sory bro gua tak kasi link blog musibat tu .. alah ampa cari sendiri pun dapat !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels