Followers

Wednesday 25 December 2013

'DOUBLE STANDARD" Guan Eng DI Minta PEKA Dengan Rakyat , Reezal Merican Turun Padang !!


Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican , Ahli Parlimen Kepala Batas turun padang bertemu dengan peniaga-peniaga di Pasar Kepala Batas bagi mendengar sendiri rintihan mereka berkenaan tindakan pihak MPSP yang sering mengenakan SAMAN terhadap mereka.

Dalam masa yang sama beliau mengingatkan Guan Eng selaku Ketua Menteri supaya peka dengan nasib peniaga dan penjaja kecil Melayu di Pasar Kepala Batas dan bukannya membela peniaga daripada satu kaum sahaja. 

Tindakan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) menyaman peniaga dan penjaja kecil di pasar tersebut dianggap sebagai keterlaluan.

Beliau berkata, langkah mengenakan kompaun sehingga RM250 kepada setiap seorang peniaga dan penjaja berkenaan adalah tidak adil kerana pendapatan mereka berniaga di pasar berkenaan bukanlah begitu lumayan.

“Mereka hanya berniaga di kaki lima pasar dan tidak mengganggu lalu lintas tetapi dikena kompaun yang amat berat.

"Ada peniaga disaman lebih 10 kali tetapi terpaksa meneruskan perniagaan kerana mahu menampung kehidupan keluarga," katanya kepada pemberita selepas meninjau masalah yang dihadapi peniaga di Pasar Kepala Batas di Permatang Manggis di sini hari ini.Baca Selanjutnya 


Selain dari itu Datuk Seri Reezal Merican (gambar) turut mengadakan pertemuan dengan MPSP termasuk Ahli Majlis MPSP dari PKR iaitu sdr Syed Mikael bagi membawa isu berkaitan lesen penjaja & peniaga di  pasar Kepala Batas.   

Apakah MPSP dan Ahli Majlis akan terus berkeras serta enggan bertolak ansur mahupun bekerjasama bagi menyelesaikan masalah ini ?? 

Seharusnya MPSP tunaikan tanggungjawab sosial mereka seperti mana MPPP lakukannya kepada peniaga kaum cina di bahagian Pulau.


Lihat bagaimana MPPP cukup bertanggungjawab dengan membiarkan gerai-gerai puak-puak cinabeng beroperasi di bahu-bahu jalan ??


Kesesakan yang berlaku akibat gerai-gerai tersebut di biarkan beroperasi oleh MPPP.Apakah kewujudan gerai-gerai ini tidak di sedari langsung oleh pihak MPPP ?? MUSTAHIL !! 

Untuk makluman gambar ini di ambil semalam !! 

Bayangkan jika peniaga di Pasar Kepala Batas di kenakan tindakan dengan alasan menggangu lalu lintas , apakah gerai-gerai di bahagian pulau ini tidak mengganggu lalu lintas ??

Malah jika di bandingkan kedua-duanya rasanya peniaga di Pasar Kepala Batas langsung tidak mengganggu kerana kedudukan pasar tersebut yang agak jauh dari jalan utama amat berbeza sekali dengan kedudukan gerai di bahagian pulau yang jelas berada di bahu jalan utama.

Inilah sikap "Double Standard" yang di amalkan oleh kerajaan pimpinan rejim DAP di Pulau Pinang !!

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels