Followers

Tuesday 17 December 2013

Perlantikan Mat Sabu , PAS Tunggu Lampu Hijau DAP ??


Kihkihkih MMI sekadar tersenyum apabila mula mendegar berita paling menggembirakan buat semua penjilat-penjilat tegar DAPigs di Pulau Pinang.Barangkali inilah hasil garapan terbaik kepimpinan PAS di peringkat pusat apabila melantik Mat Sabu Timbalan Presiden parti sebagai Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang yang baru menggantikan Salleh Man.


Perlantikan ini benar-benar mengiakan bahawa PAS di Pulau Pinang tidak lebih dari sekadar melukut di tepi gantang.Selama ini segala penat lelah dan usaha yang di lakukan oleh kepimpinan parti langsung tidak di hiraukan.

Malah tindakan mereka-mereka itu bukan sahaja di pandang sebelah mata sebaliknya di khianati oleh Salleh Man yang langsung tidak membela sebaliknya mengaku pula sebagai keldai Guan Eng.Baca SINI

Bermula daripada situ maka kita sudah dapat menggangak betapa PAS Pulau Pinang sebenarnya GAGAL menjadi antara penyumbang kepada dasar dan pelaksanaan kerajaan negeri pimpinan rejim DAPigs.

Malah sikap pemimpin dan penyokong-penyokong PAS yang sanggup kekal sebagai penjilat tegar puak-puak DAPIgs tidak boleh di nafikan malah mereka hanyut dalam dunia politik Pakatan Haprak.


Seperti agakkan MMI sebelum ini , PAS Pulau Pinang sememangnya bermasalah kerana insiden sidang akhbar di Safira Country Club Seberang Jaya yang bukan sahaja mengundang rasa kurang senang puak-puak DAPigs tetapi juga turut di serang oleh penyangak-penyangak pembangkang hinggakan ada yang mempertikaikan tentang bilangan kerusi yang di miliki oleh PAS dalam PRU13 yang lalu.

Kemudiannya kita di kejutkan dengan berita penangguhan perlantikan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang sedangkan semua pesuruhjaya negeri-negeri lain sudah di lantik.


Di sinilah segalanya jelas kelihatan dan apa yang boleh MMI simpulkan adalah sememangnya ada bau-bau perlantikan itu perlu menantikan lampu hijau daripada parti DAPigs.

Perlantikan Mat Sabu sebagai Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang juga memperlengkapkan tanggapan banyak pihak bahawa inilah dia suara DAP dalam parti PAS selama ini yang menyebabkan pucuk pimpinan serta seluruh perwakilan PAS pun terpaksa menolak calon ULAMA sebagai Timbalan Presiden parti dalam pemilihan baru-baru ini.

Seperkara yang menjadi persoalan adalah kenapa Mat Sabu ?? 

Beliau bukanlah seorang pemimpin yang punya MARUAH sebagai seorang pemimpin.Beliau tidak pernah BERANI untuk bertanding di Pulau Pinang apatah lagi di kawasannya sendiri iaitu Tasek Gelugor.Bukankah perlantikan ini menafikan langsung peranan mereka-mereka yang selama ini bertungkus-lumus bekerja untuk parti di Pulau Pinang ??

Yang pasti perlantikan ini punya agenda tersendiri !! Syiah ?? Hemm kita tunggu tengok macam mana lepas ni ...

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels