Followers

Monday, 20 January 2014

Kalau Aku Kata Puak Cauvinist Gila BABI Ampa MARAH !!!


"Bukan Islam tidak perlu patuh kepada titah Diraja atau fatwa" antara tajuk dalam salah satu portal pro pembangkang yang telah mendapat reaksi banyak pihak sejak siang tadi.Pelbagai kecaman sudah pun di lontarkan kepada si peguam bodoh dan buta sejarah ni sebab telah menunjukkan sikap keras kepala sampai ketua negara pun dah tak mau hormat.

Di artikel ni MMI nak ucap TAHNIAH kepada Edmund Bon peguam yang kononnya terbaik sangat ni sebab sudah menyatakan suara sebenar puak-puak cina dan mereka yang begitu kepingin sangat nak guna kalimah Allah.

MMI tak mau ulas banyak sangat sebab dah banyak pihak terutamanya sahabat-sahabat blog sejak pagi tadi dah bagi ulasan masing-masing cumanya nak menyentuh sikit ja tentang pendirian si peguam ni.

Katanya ...
Malaysia merupakan sebuah negara sekular dan bukan Islam. Oleh itu, negara ini tidak perlu mematuhi mana-mana titah dikeluarkan pemerintah negeri atau fatwa dikeluarkan Majlis Fatwa Kebangsaan, kata pakar Perlembagaan.
Sultan Kedah yang kini merupakan Yang Di-Pertuan Agong semalam memetik keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan pada 1986 – mengatakan sesetengah perkataan termasuk kalimah Allah hanya eksklusif kepada umat Islam, menimbulkan kebimbangan kepada bukan Islam berhubung hak beragama seperti dijamin Perjanjian Malaysia 1963.
“Titah dan fatwa tidak boleh digunakan kepada bukan Islam kerana ia melanggar hak perundangan dan beragama mereka,” kata peguam Edmund Bon (gambar) kepada The Malaysian Insider, memetik kes pada 2009.
Steady bro , kalau dah sampai ke tahap itu bab dan hal ehwal agama Islam tidak melibatkan langsung puak-puak lain selain Islam sahaja maka MMI anggap isu tuntutan kalimah ALLAH oleh bukan ISLAM SELESAI !!

Sebabnya kalimah ALLAH hanya untuk orang Islam dan puak-puak macai semua yang terhegeh-hegeh nak guna kalimah ALLAH tu tolong duduk diam-diam !!

Kepada Edmund Bon , start besok ang tolong pi bagi penjelasan dekat puak-puak ang , kalau tak boleh jangan sembang lah senang.

Ampa bercakap apa ? Putaq belit terok sangat dan MMI percaya kalau ampa dah terhegeh-hegeh sangat sampai tak mau mengalah pasti ada jari akan sampai ke lubang hidung ampa !!

Sebab tu MMI selalu kata puak semacam ampa ni GILA BABI !!!

MMI

2 comments:

  1. WE SUPPORT PEACE BUT WE ARE READY FOR WAR....

    ReplyDelete

Labels