Followers

Friday 3 January 2014

Rampasan Bible , Pihak Gereja Mula Edar Pekeliling !!


Nampaknya pihak gereja sudah mula mengedarkan pekeliling kepada seluruh gereja-gereja di Malaysia berkenaan isu rampasan bible berbahasa Melayu dan Iban oleh JAIS semalam.

Walaupun pekeliling itu meminta supaya semua pihak gereja bertenang dengan situasi ini tetapi kenyataan yang menyatakan pihak JAIS tidak punya kuasa untuk melakukan rampasan , pemeriksaan di premis bukan Islam di lihat punya agenda tertentu.

Barangkali mereka sengaja buat-buat lupa agaknya bahawa sebarang usaha menyebarkan agama lain (selain Islam) kepada bukan Islam di Malaysia adalah di larang.

Rampasan bible tersebut di rasakan amat bertepatan sekali kerana ianya menggunakan bahasa Melayu malah kita sudah boleh menduga motifnya mensasarkan kepada orang-orang Melayu.

Apa yang MMI lihat ini merupakan sebahagian daripada gerakan berterusan mereka untuk terus membangkitkan isu panas khususnya melibatkan penggunaan kalimah Allah yang sehingga kini bukan sahaja di tuntut oleh mereka tetapi berkeras untuk tetap menggunakannya seperti mana yang berlaku di Selangor.

Sebelum itu sebanyak 321 nashkah kitab Bible dalam Bahasa Melayu dan Iban dirampas manakala dua pegawai Persatuan Bible Malaysia ditahan dalam serbuan pasukan penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas pejabat persatuan berkenaan di Damansara, Petaling Jaya jam 2 petang semalam.

Ketika serbuan, pekerja persatuan itu sedang membawa masuk barangan, tetapi pejabat mereka tidak dibuka.

Kira-kira 20 penguatkuasa JAIS bersama dua anggota polis yang tiba meminta supaya pintu dibuka untuk masuk tetapi tidak dibenarkan sehinggalah Lee tiba dan membenarkan lima pengawai JAIS masuk.

Penguatkuasa JAIS kemudiannya bertindak merampas 321 nashkah Bible berkenaan manakala Lee dan Simon dibawa ke Balai Polis Damansara.

Kes berkenaan dipercayai ada kaitan dengan penggunaan kalimah Allah dalam nashkah Bible Bahasa Melayu dan Iban itu yang diimport dari Indonesia.Baca Selanjutnya 

Kita perlu hati-hati dengan gerakan mereka yang semakin berani itu malah sikap degil dan keras kepala yang di tunjukkan memperlihatkan mereka bukan main-main.

Satu pemantauan amat perlu di lakukan sekarang pada setiap masa kerana mereka tidak akan mengalah.

MMI

2 comments:

  1. dorang punya pekeliling pun english..dorang komen dlm FB, twitter, blog pun in english..so what the fuck they want bible in malay? niamma!!!

    ReplyDelete
  2. Hoi bastards? napa bible iban kena banned?.. apa iban ni melayu jugakah.. apa majority christian di malaysia seperti sabah sarawak cakap english ka? apa bangang betul bastards betul kau ni banjingan.. kalu berani sangat? sila datang sarawak!..

    ReplyDelete

Labels