Followers

Friday 10 January 2014

Welcome To Pulau Pinang aka Pork City


Pasti ramai yang pernah bertandang ke Pulau Pinang sama ada atas urusan kerja mahupun bercuti.Sudah tentu banyak tempat-tempat menarik telah di lawati apatah lagi Pulau Pinang merupakan antara tempat pelancongan terkenal di Malaysia.

Namun sejak akhir-akhir ini pulau yang masih di anggap mutiara ini semakin berubah.Perubahan itu bukan sahaja melibatkan pembangunan tetapi juga dari segi budayanya.

Entah di mana silapnya kawasan-kawasan tertentu di Pulau Pinang yang dulunya menjadi kawasan penempatan majoriti orang-orang Melayu kini turut berubah dan menerima tempiasnya.

Paling menarik Tanjong Tokong kerana di sinilah berdirinya sebuah restoran menjual makanan tidak HALAL yang di lihat begitu terbuka mempromosikan penjualan makanan berupa daging BABI.



Restoran ini menyajikan makana ala western dan antara menu utamanya adalah daging babi.MMI bukannya nak menghina mana-mana pihak tetapi pembukaan restoran ini dengan "signboard"nya tertulis MrPork Western Food di Tanjung Tokong seolah-olah tidak menghormati penduduk Melayu yang beragama Islam yang sehingga kini masih menetap di sana.

Dengan logo berbentuk BABI rasanya ia agak terbuka dan langsung tidak menghormati sensitiviti orang-orang Islam khususnya di kawasan terbabit.

Namun mungkin kerana perubahan dan kemajuan agaknya hal seumpama ini menjadi perkara biasa.

Dalam masa yang sama barangkali kerana faktor-faktor inilah maka Pulau Pinang kini sudah mula berubah menjadi sebuah Pulau BABI bila mana kehadiran BABI turut di kesan di kawasan perumahan di Sungai Ara.

 

Apa yang pasti makin banyak BABI di Pulau Pinang hari ini , MMI sedikit sangsi dan melihat kejadian-kejadian ini seolah-olah di sengajakan memandangkan Pulau Pinang kini di bawah rejim DAP apakah setiap yang berlaku itu merupakan salah satu usaha pihak - pihak tertentu untuk memBABIkan Pulau Pinang ?

Gambar Hiasan
Hmm mungkin ada antara BABI-BABI itu datangnya dari luar Pulau Pinang !! Siapa tahu ??

MMI

2 comments:

  1. sikit hari jadi mcm singpork .. puak puak PR suka ni terutamanya PAS ... tahalul sialsi

    ReplyDelete
  2. Lim bagus, gerai pendatang dan rumah pelacur abih dirobohkan. Anjing kurap semua dihantar ke seberang.

    ReplyDelete

Labels