Followers

Saturday 15 February 2014

Kerana SENI Wanita Ini Sanggup Telanjang


Seni itu indah tetapi biarlah keindahan itu merangkumi segala-galanya.Sebagai manusia yang punya tamadun kadang kalanya MMI pelik melihat sikap sesetengah kita yang sanggup menggadaikan maruah diri hanya kerana obses terhadap seni.

Wanita dalam gambar di atas merupakan sebahagian daripada manusia aneh yang kadang kalanya sukar untuk di fahamai.Punya pendirian yang mungkin jauh berbeza daripada kebanyakkan manusia lain di luar sana.

Persoalannya tamadun atau seni ?



Miru Kim, seorang mantan mahasiswa kedoktoran dari New York, pergi ke tempat-tempat aneh seperti tempat ditinggalkan, terowong, jambatan dan foto-foto struktur dan bergambar dalam keadaan telanjang.

Miru yang berusia 30an itu mengatakan karyanya telah membantunya menepis rasa ketakutan dalam dirinya.




Macam yang MMI katakan tadi walaupun seni , kadang-kalanya ia mengheret seseorang iu menjadi manusia tidak bertamadun.Sebagai contoh gambar di atas , tindakan Miru itu seolah-oleh menghina pihak yang lain berdasarkan bangunan yang berdiri kukuh itu seolah-olah sebuah masjid atau rumah ibadat orang-orang Islam.

Pesanan untuk semua dan MMI sendiri , biarlah kita meletakkan tahap obses terhadap sesuatu itu pada tempatnya kerana satu kesilapan yang kita lakukan sudah pasti akan membawa kemudaratan sama ada pada diri atau pihak yang lain.

Samalah dengan cerita sorang pemimpin pembangkang di Malaysia ni , kerana obses dengan sesuatu maka segalanya di HALALkan.

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels