Followers

Saturday 1 March 2014

Cina DAP Yang Seronok Lebih !!


Malam ini akan tercatatlah satu lagi sejarah apabila mercu tanda terbaru negara , jambatan kedua Pulau Pinang akan di buka kepada orang ramai setelah di rasmikan oleh YAB Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak Perdana Menteri Malaysia.

Pembinaan yang menelan belanja sebanyak RM4.5 bilion itu kini hanya menantikan detik dan waktu untuk memberikan perkhidmatannya kepada rakyat Pulau Pinang dan rakyat Malaysia secara amnya.

Sudah pasti ianya menjadi antara kebanggaan MMI sendiri selaku rakyat Malaysia walaupun MMI bukanlah antara mereka yang akan menjadi pengguna tegar nanti.

Setakat artikel ini di tulis segala perancangan dan persiapan untuk majlis perasmian malam nanti sudah pun tersedia malah sejak semalam kemeriahan dan kerancakan majlis perasmian itu sudah pun boleh di rasai.

Selain daripada itu pembukaan karnival sejak semalam sempena majlis perasmian di lihat cukup menarik.Di samping orang ramai hadir untuk majlis perasmian mereka dapat juga hadir dalam karnival yang di jalankan.

Cuma pagi tadi sewaktu MMI hadir dalam salah satu program di Pulau Pinang , seorang sahabat memaklumkan betapa pedih dan sakit hati yang teramat sangat.

Ceritanya semalam sewaktu beliau hadir di sekitar tapak karnival puluhan malah ratusan puak-puak cina bukan main lagi seronok sakan tangkap gambar dengan aksi selfie mengabadikan latar belakang jambatan kedua Pulau Pinang.

Bukan bermaksud untuk menghalang mana-mana pihak tetapi sahabat ini kenal dan amat mengenali siapa cina-cina terbabit.

Mereka adalah puak-puak penyokong DAP yang selama ini menolak apa sahaja yang di lakukan oleh kerajaan Barisan Nasional.Tetapi apabila siapnya jambatan kedua ini mereka adalah orang pertama yang sampai.

Senyuman dan gelak ketawa mereka cukup membuatkan sahabat ini angin satu badan.

Bukan kerana RASIS tetapi kerana meluat melihat sikap kepura-puraan puak-puak ini yang akan mengambil kesempatan di atas apa sahaja perkara asalkan ianya menguntungkan mereka.

Tetapi sejak dulu merekalah yang lantang mempertikaikan tentang pembinaan jambatan ini kerana menyokong perancangan rejim DAP untuk membina terowong.

Kepala hotak ampa !! MMI ang tolong tulih sat bagitau depa KURANG AJAQ !!

Di sebabkan sahabat tadi begitu bersemangat maka MMI membuat keputusan untuk menulis.

Kepada puak cina DAP yang sahabat MMI nampak semalam ... AMPA KURANG AJAQ !!!!!

MMI

6 comments:

  1. dah lama tau depa ni memang kuang ajaq....

    ReplyDelete
  2. bina jambatan kat negeri2 yg ramai bumiputera pulak! jambatan ke langkawi, jambatan kat sarawak tu asyik tenggelam saja bot.. ni do bagi cinabeng gak happy apa kejadah!

    ReplyDelete
  3. aku suka satu je, PM tak sebut nama KM PP masa dalam ucapan aluan.

    ReplyDelete
  4. Itu sebabnya aku tak bangga apa2 dengan jambatan baru ini..Malah rasa sedih sebab 'bukan lagi milik kita'

    ReplyDelete
    Replies
    1. mestilah syok..kami dapat jambatan baru...ang dapat apa..??tak syok ..abik balik....kalau mampu...

      Delete
  5. mestilah syok..kami dapat jambatan baru...ang dapat apa??
    kalau tak syok ..abik balik...kalau mampu...

    ReplyDelete

Labels