Followers

Saturday 26 April 2014

Cerita SAPU Yang MELAYU Perlu TAHU !!!!


Melihat gambar di atas sudah cukup untuk membuatkan hati MMI tersentuh , betapa semangat veteran polis ini cukup tinggi.MMI rasa veteran ini sudah lama meninggalkan lapangan perkhidmatannya tetapi kerana kesetiaan dan sumpah keramatnya satu ketika dulu , beliau langsung tidak berasa malu malah bersahaja bangun berdiri di celah-celah mereka yang lain.

Teringat MMI tentang generasi pewaris hari ini , pada ketika nyanyian lagu NEGARAKU berkemundang pun masih ada di antara kita yang masih duduk dan berbual sesama sendiri.Generasi pewaris kini semakin hilang rasa hormatnya terhadap perkara asas yang membolehkan mereka hidup dengan selesa hari ini.

Bukan itu sahaja sudah ada di kalangan mereka yang berasa jijik dengan Melayu kononnya Melayu tidak hebat ! Melayu tidak up to date ! Melayu lekeh dan bermacam-macam lagi..

Walaupun tidak semua tetapi Melayu seperti ini sudah bercambah khususnya yang berada di kota-kota besar.Tak perlu persoalkan tentang di kampung kerana mereka juga berhijrah ke kota besar !

Malahan di kampung juga kini pewarisnya sudah mula menunjukkan perubahan dan perubahan ini semakin lama semakin merisaukan.

Seperti yang MMI nyatakan walaupun tidak semua tetapi generasi ini ada di sekitar kita.

Soalnya sedarkah mereka apa yang pernah berlaku terhadap Melayu satu ketika dulu ?


Melayu pernah cuba di sapu dari kampung halamannya , dan kerana itu berlakunya apa yang di sebut sebagai tragedi 13 Mei 1969.Perlu di ingat Melayu juga antara yang menjadi korban dalam konflik tersebut.

Baca selanjutnya di blog mazidulakmal.com

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels