Followers

Monday 21 July 2014

FACE TO FACE Rejim ISRAEL Kini Berdepan Hamas

Gambar Hiasan
Dua hari yang cukup menyibukkan buat MMI kerana bersama-sama dengan sekumpulan anak muda yang berjiwa besar.Mereka bukan pemimpin yang dikenali dan mereka bukan mereka-mereka yang mencari keuntungan dalam setiap perilaku mereka.

Keputusan untuk turun sendiri dan hadir ke kediaman milik golongan kurang upaya , fakir miskin , ibu tunggal dan mereka yang dikategorikan sebagai orang susah memberikan sejuta pengertian buat MMI.

Hati berasa tenang dan senyuman yang terukir memberi erti kepuasan yang amat sangat walaupun pemberian sumbangan itu tidak seberapa.Bagi mereka selain bantuan TANDA INGATAN itu amat besar ertinya.

Namun kepuasan MMI dapat membantu golongan memerlukan semakin melonjak-lonjak apabila diberitakan pula tentang 13 tentera Israel terbunuh dalam pertempuran di Gaza.
JERUSALEM: Tiga belas orang tentera Israel terbunuh dalam pertempuran bersama puak Hamas di Gaza.Pihak tentera berkata mereka terbunuh dalam satu serangan darat besar-besaran pada Ahad.Jumlah tentera Israel yang terbunuh kini meningkat kepada 18 orang.Dua orang awam terbunuh dalam serangan roket dan mortar yang dilancarkan ke atas Israel. Berpuluh-puluh anggota tentera dilaporkan cedera dalam serangan berkenaan.Sekurang-kuranya 425 rakyat Palestin terbunuh dalam konflik yang berlarutan hampir dua minggu dan masih belum menunjukkan tanda akan reda. 
Kalau ada pihak yang merasakan tindakan MMI menulis artikel sebegini sebagai sesuatu yang di luar norma kemanusiaan MMI terima.Namun secara peribadi kematian tentera Israel itu seharusnya diraikan kerana bangsa merekalah yang menyebabkan puluhan ribu rakyat Palestin maut selama ini.

So kalau ada puak Israel atau YAHUDI yang baca artikel ini MMI nak ingatkan setiap nyawa tentera ISRAEL yang gugur di bumi Gaza tidak akan disusuli ratapan belas kasihan dari seluruh umat manusia di dunia.Malah kematian mereka lebih kepada satu penghinaan yang sewajarnya diterima oleh mereka yang menyokong REJIM ISRAEL !

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels