Followers

Thursday 14 August 2014

ADUN PAS Belot Nasrudin Mula Rasa Ada Yang Tak Kena !!!


Menurut Jijah Omega siang tadi jumlah majoriti barisan ADUN yang menyokongnya mencecah 30 orang seterusnya membolehkan beliau menjadi Menteri Besar Selangor.Semua itu berlaku selepas mengambil kira dua ADUN PAS Hasnul Baharuddin (Morib) dan Saari Sungib (Hulu Kelang) bersama 15 ADUN DAP dan 13 ADUN PKR yang menyatakan sokongan mereka terhadap Jijah.

Antara ayat Jijah Omega adalah "Dengan ini saya mengumumkan 30 orang ADUN Pakatan Rakyat termasuk saya menyatakan rasa hilang percaya kami kepada YB Datuk Tan Sri khalid Ibrahim sebagai menteri besar."

Namun semacam ada sesuatu yang tidak kena apabila 2 orang ADUN PAS ini secara tiba-tiba memberikan sokongan kepada PKR sedangkan parti PAS sebelum ini sudah pun mengarahkan semua wakil PAS agar memberikan sokongan terhadap Khalid Ibrahim.

Malah jika diikutkan parti PAS hanya akan bermesyuarat pada 17 Ogos 2014 iaitu Ahad nanti.So apa yang berlaku sebenarnya ??

Menurut ceritanya tindakan sedemikian sudah dijangka memandangkan ADUN PAS bagi Hulu Kelang Saari Sungip sebelum menyertai PAS merupakan AMT PKR. Beliau adalah penyokong kuat Anwar Ibrahim sejak dulu.

Beliau dalam masa yang sama disertai Hasnul Baharuddin ADUN PAS bagi Morib sewaktu sama-sama menyatakan sokongan kepada Wan Azizah untuk dilantik sebagai MB Selangor.

Nampak tak apa yang MMI selalu sebut sebelum ni ?? 

ANWARINAS bro !!! ANWARINAS !!!

Lebih menarik lagi puak-puak ni bukan sahaja sudah belot kepada parti PAS tetapi turut mengugut akan keluar dari PAS sekiranya parti itu masih dengan keputusan untuk menyokong Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar.

Fuhhh orang yang mengaku ahli parti kemudian ugut parti sendiri dan mahu meninggalkan parti hanya untuk orang parti lain ?? Hebatttttt....Hebat sungguhhhhh. !!! Ada kira-kira ker bro ??

MMI tak nak buat spekulasi yang bukan-bukan sebab nak bersangka baik tapi Nasrudin semacam terbau sesuatu pula !


Bukan sekarang baru jadi bro Nasrudin dah lama dah ampa ja yang selalu perasan hebat !!! 

MMI

2 comments:

  1. Malangnya sikap pas selama ini sentiasa menganggap apa yg org luar cakap sebagai hasutan dari umno.Org umno lebih mengenali siapa Anwar.Pas menerima Anwar hanya selepas dibuang oleh umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat sunnguh komen ini,,,benar la tu...asyik selalu salahkn org...umno je yg salah...bila mata hati buta inilah padahnya...tp xpelah...benar juga apa yg beliau kata...penyingkiran secara nature...baru tahu..siapa hitam..siapa putih..

      Delete

Labels