Followers

Thursday 28 August 2014

Bagaimana Peruntukan BESAR Boleh Di Salurkan Kepada Pertubuhan HARAM ??


Isu tentang PPS yang tidak didaftarkan atas sebab kelemahan dan kebodohan beragenda pemimpin DAP di Pulau Pinang kini sudah pun menyebabkan si Phee Boon Poh dan Guan Eng tak senang duduk.

Kalau sebelum ni bukan main mengaku sana sini PPS ni untuk memastikan kadar jenayah berkurangan di Pulau Pinang , tapi kini setelah anggotanya yang dah macam YAKUZA tu bikin ribut mana pi cerita nak kurang kadar jenayah ?

Malah kalau diikutkan anggota yang bikin ribut hantam orang ikut suka dia tu , dah diambil tindakan oleh pihak PPS ka ? Phee Boon Poh buat apa ?? Dok tidoq lagi ka ?? Atau dok sibuk pi melawat tanah di New Zealand noo !!!

Guan Eng pula kenapa duduk diam ? Awat yang tak arahkan supaya anggota tu dihadapkan segera kepada pihak Polis ???????? Anggota PPS sikit punya ramai ka awat tak suruh depa ja pi tangkap malaun tu dan serahkan kepada pihak Polis ???

Dah tu apa yang MMI tau kerajaan negeri DAP dibawah Guan Eng telah pun menyalurkan peruntukan yang cukup besar kepada pasukan PPS ni.Mungkin untuk keperluan mereka la kot tapi mau ingat bukan sikit bro siap ada walkie talkie sorang satu lagi..

Yang menjadi kemushkilan pada MMI ni adalah bagaimana peruntukan itu disalurkan ?????

PPS bukan berdaftar dan sudah semestinya PPS tidak boleh membuka akaun sewenang-wenangnya tanpa mengemukan bukti pendaftaran.Lainlah kalau kerajaan negeri DAP bagi surat sokongan untuk pihak bank buka akaun.

Itu pun kalau ikut prosedur bank tak betul bro !!! Mana boleh bukan akaun pertubuhan hanya dengan surat sokongan daripada kerajaan negeri sebab ia bukan pendaftaran !!!

Sekarang ni peruntukan tu disalurkan macam mana ???

Bagi tunai terus ka ?? Kalau bagi tunai terus duit sapa bro ??

Kalau duit kerajaan negeri mana boleh buat lagu tu sebab itu duit rakyat !!!!

Mesti ada laporan keluar masuk dan kalau ada sebarang transaksi keluar masuk bagi sebarang pembayaran kepada PPS ni ianya dikira pengaliran wang haram sebab PPS HARAM !!!!

So kerajaan negeri tolong jelaskan !!

Dan MMI rasa pihak SPRM perlu segera menyiasat perkara ni sebab ada istilah HARAM dalam perkara yang menyentuh PPS ni.Kepada pihak-pihak kat luaq sana ampa pi buat laporan segera supaya SPRM boleh buat tindakan.

Depa ni bukan boleh sangat tak ada laporan bukan nak siasat dah macam robot dah !!!

Psst aku rasa depa ada adjust nih...

MMI

No comments:

Post a Comment

Labels