Followers

Sunday 17 August 2014

Tubuh Parti Baru Atau LONDEH Ja Apa Yang PERLU ??


SHAH ALAM: Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bakal menubuhkan sebuah parti politik baru bagi berdepan segala kemungkinan dalam kemelut penyingkirannya sebagai menteri besar Selangor.

Bekas setiausaha politiknya, Faekah Husin juga menafikan bahawa Khalid berhajat untuk kekal sebagai menteri besar, sebaliknya segala urusan peralihan perlu berpandukan kepada Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Selangor.

"Khalid bakal menubuhkan parti baru. Saya rasa lebih baik kita tunggu dan lihat apa tindakan beliau selanjutnya.

"Pendirian Khalid yang kini cuba digambarkan kononnya beliau dalam apa cara sekalipun mahu mempertahankan jawatan MB, itu adalah gambaran jahat.

"Tidak tepat mengatakan Khalid begitu kerana beliau sudah beberapa kali menyatakan pelantikan dan pemecatan menteri besar hendaklah dilakukan secara teratur, tertib dan berhemah," katanya dalam satu wawancara yang diterbitkan Berita Harian hari ini.

Ahli Jawatankuasa PAS Pusat mengadakan mesyuarat hari ini bagi menyatakan pendirian sama ada mahu terus mengekalkan Khalid sebagai menteri besar atau menyokong Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai menteri besar baru.

Majlis Syura PAS yang bermesyuarat tempoh hari mahu Khalid dikekalkan kerana tiada apa-apa bukti yang disabitkan Khalid melakukan penyelewengan dalam tugasnya sebagai menteri besar. sumber berita harian

Nasihat MMI tak payahlah tubuh parti baru buat semak ja Malaysia ni , adalah lebih baik Khalid memikirkan untuk sertai mana-mana parti politik yang dok ada.

Soal mereka nak terima atau tidak itu cerita lain yang penting mohon dulu..

Tapi rasanya dalam dok tinjau-tinjau tu Khalid patut londeh apa yang patutlah sebab buat apa simpan-simpan lagi , orang dah buat kita sampai jadi lagu tu !! Tapi semua tu terpulang pada Khalid lah sebab yang dibaruakan dia bukan MMI.

MMI

3 comments:

  1. apa yg boleh pas pertahan agama islam dalam pakatan jahanam..

    ReplyDelete
  2. Itu pun khalid berani..tunggu apa lagi..bas dan treller yg khalid biayai tu gunalah untuk buat roadshow pulak...londeh kan segala galanya biar rakyat semua tahu dan tenguk sendiri kote bengkok NUAR. Cabar sama.JIJAH KIPAS berani ke tidak dia ngaku yg NUAR tu betul betul membutuh Cinadoll...

    ReplyDelete
  3. SEMUA PELURU DAH ADA DALAM STOK, TUNGGU APA LAGI????TEMBAK JA LE

    ReplyDelete

Labels