Followers

Wednesday 8 October 2014

Cerita Sebenar Mat BANGLA Kena HALAU Di Hari Raya Korban


Heboh sejak beberapa hari lalu bahawa kehadiran Mat Bangla dalam satu majlis korban sempena Hari Raya Aidil Adha dihalau oleh pihak penganjur.Malahan tidak cukup dengan itu mereka diberitakan telah dihalau oleh seorang imam.

Bermacam-macam pandangan timbul setelah berita itu mula disebarkan dan paling pasti tindakan sedemikian memperlihatkan bahawa masyarakat Islam di Malaysia begitu kejam sekali.

Mungkin bagi sesetengah dari kita menganggap tindakan sedemikian wajar dan ada juga yang merasakan ia satu tindakan yang keterlaluan.

Persoalannya apakah kita pasti komuniti itu menghalau mat-mat Bangla itu hanya kerana mereka hadir untuk menyaksikan majlis korban ?

Kini segalanya terjawab .. Apa yang disebarkan itu merupakan satu lagi dakyah dan fitnah yang dilakukan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab !


Memang ada beberapa orang Bangla dtg menyaksikan Majlis Korban kita semalam. Masa itu daging2 belum siap dibungkus. Kita pelawa mereka makan tengah hari dan bagi kupon. Waktu makan tengah hari memang ada beberapa orang Bangla makan bersama dan kita telah pun bagi kupon2. Oleh itu tiada timbul soal kita halau mereka. Kita UMNO tidak pernah bertindak begitu pada orang ramai dan rakyat kita atau seagama dgn kita.

Rara Othman yg buat kenyataan dlm FB tu adalah wanita muda Melayu yg baru masuk DAP baru2 ini. Mereka cuba memburukkan UMNO sbb mereka tak buat pun aktibiti2 Korban yg mulia spt UMNO buat. Hahaha mereka cuba menggunakan Bangla pulak utk burukkan kita. Tambahan pula Rumah2 Pangsa ini adalah dlm DUN Kepayang yg deme jadi ADUNnya.

Insiden ini juga mengingatkan MMI dengan fitnah puak pembangkang yang mengaitkan Mat Bangla kononnya diimport masuk oleh Barisan Nasional untuk menjadi pengundi pada PRU13 yang lalu !


Well secara jujurnya jawapan ini membuktikan kepada kita betapa puak-puak ini lebih suka mencari keburukan orang lain dan mereka sememangnya teruja dengan Mat Bangla.

Mungkin Anwar obses dengan Mat Jambu Bangla pula kot !!!

MMI

2 comments:

  1. Ha ha ..semua wanita melayu yang menyertai DAP memang tiada maruah ... boleh dipakai bila2 masa... Kalau kat indon mereka ini dipanggil gadis BISPAK... RARA dan DYANA adalah satu contoh yang terbaik berkenaan wanita rendah moral..

    ReplyDelete
  2. Dah tu Kenapa ketua pemimpin UMNO tak ambik tindakan ke atas fitnah berleluasa bapak pembohong & kuncu2... Ada gentleman agreement ke dulu?

    ReplyDelete

Labels