Followers

Saturday 4 October 2014

LANGKAH AUSTRALIA Kenapa KITA Biarkan RAFIZI Terus Menjilat ??


Sepengetahuan MMI , Rafizi Ramli dan beberapa orang Ahli Parlimen PKR diberitakan akan mengadakan lawatan sambil mengajar di bumi Australia pada pertengah bulan Oktober ini.Dikhabarkan juga pemergian mereka itu membawa bantahan terhadap siri tangkapan mengikut Akta Hasutan Putrajaya ke lima bandar di Australia yang dilihat akan menggugat hubungan dua negara, ketika kerajaan kedua-dua negara menjalin hubungan erat ekoran dua tragedi berkaitan pesawat Malaysia Airlines (MAS).

Naib Presiden PKR yang juga Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli akan mengetuai pasukan ke Melbourne, Canberra, Adelaide, Perth dan Sydney dari 17 hingga 23 Oktober.

"Sebahagian daripada perjalanan kami adalah untuk mengetengahkan tindakan keras akta ini dan memaklumkan kepada mereka tentang ekonomi Malaysia," Rafizi memberitahu The Malaysian Insider.

Delegasinya termasuk Darell Leiking yang juga ahli Parlimen Penampang, Sim Tze Tzin (Bayan Baru) dan Wong Chen (Kelana Jaya) dan dua Adun – Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seri Setia Nik Nazmi Nik Ahmad Selangor dan Adun Semambu Pahang Lee Chean Chung.

Mereka akan bertemu pelajar Malaysia, ahli akademik, pegawai kerajaan Australia dan ahli Parlimen, termasuk Senator Bebas Nick Xenophon, yang merupakan rakan rapat Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Malah misi mereka juga antara lain adalah berkenaan sabitan kes liwat Anwar yang ketika ini masih dalam proses rayuan.

Menjadi persoalan besar kepada MMI apakah kita sebagai sebuah kerajaan yang dipilih secara sah dalam pilihanraya hanya akan membiarkan kumpulan terbabit terbang ke bumi Australia ?

Sedarkah kita bahawa Rafizi menjadikan alasan hak asasi manusia sebagai asas kepada motif dan matlamat mereka nanti di bumi Australia ?

Pada pandangan MMI tujuan kumpulan terbabit hanyalah tertumpu kepada soal Anwar Ibrahim dan pastinya tentang perlaksanaan GST.

1.Kes Anwar Ibrahim masih dalam proses rayuan dan sudah pastinya pihak mahkamah akan membuat keputusan apabila tiba waktunya.Justeru itu MMI rasa ianya menjadi satu kesalahan sekiranya ada pihak-pihak tertentu yang cuba menyebarkan maklumat khususnya kepada pihak lain sedangkan pihak mahkamah belum membuat keputusan.

Bukankah tindakan yang akan Rafizi lakukan di Australia itu membelakangkan pihak mahkamah ?

2.Soal ekonomi negara , siapa Rafizi ? Menteri Kewangan ? Atau mereka yang hari ini sedang menguruskan hak kedudukan ekonomi negara ?

Rasanya Rafizi sama sekali tidak berhak untuk menjaja tentang hal ekonomi negara kita kepada pihak lain memandangkan beliau bukanlah pihak yang menguruskannya.Jauh dihati MMI , Rafizi sudah pasti menggunakan ruang ini untuk menceritakan tentang keburukan negara dari pandangan pembangkang dan penentangan mereka terhadap perlaksanaan GST yang hari ini ditentang mereka semahunya.


Hello gang !! Australia pun guna GST !!! Baca di blog sahabat MMI kat SINI 

TENGAH PIKIR ....

Apakah kita TAKUT untuk menghalang Rafizi dan konco-konconya daripada terbang ke bumi Australia ? Atau kita terlalu berpegang kepada hak kebebasan bersuara atau hak asasi manusia ?

Alo brader , Rafizi dan pembangkang selama ini tidak pernah pun mengamalkan kebebasan bersuara apatah lagi berpegang kepada hak asasi manusia !

Lihat sahaja apa yang berlaku dalam isu kedudukan Menteri Besar Selangor !! Langkah Kajang ? 

Semuanya sikap diktator pemimpin bernama Anwar dan juga parti bernama PKR !!

Tidak ada satu pun yang menepati perjuangan yang mereka laung-laungkan ! MUNAFIK !!!!

Sebagai sebuah kerajaan kita punya HAK untuk menentukan apa yang boleh dan apa yang tidak boleh.Dalam hal ini kita sudah pun mengetahui apa yang bakal mereka lakukan dan menjadi tanggungjawab kita untuk menghalang !!!

Kita punya HAK untuk menghalang mereka-mereka yang suka memburukkan negara sendiri !! 

Kenapa perlu takut ?? HALANG mereka !!!

Jangan sampai insiden ALVIN berulang , kerana sikap dan toleransi kitalah ANJING ini kini melalak dari luar !! Nak cari sampai lubang cacing ??? Aduhhh kita yang benarkan !!!!! 

MMI

1 comment:

  1. pengkhianat negara patut dilucut hak, x boleh jadi wakil rakyat.

    ReplyDelete

Labels