Followers

Tuesday 18 November 2014

A Man BEHIND Papa Gomo !!!


Hampir 3 hari MMI tak menulis di sebabkan kekangan masa kerana perlu menyelesaikan beberapa urusan penting dan dalam tempoh itu jugalah MMI terlepas beberapa perkara melibatkan hal politik negara.

Namun MMI belajar sesuatu , sebagai manusia yang dibekalkan akal fikiran kita kadang-kalanya masih lagi gagal untuk menggunakannya dengan baik.Banyak perkara yang kita lakukan lebih kepada pentingkan diri tanpa memikirkan tentang orang lain.

MMI anggap itu sebagai SIKAP !! Sikap manusia itu berbeza-beza dan sudah semestinya kerana perbezaan itu kita dapat melihat pelbagai jenis dan ragam manusia.

Percaya atau tidak SIKAP inilah yang sebenarnya menyerlahkan karektor kita yang sebenar.Tidak ada satu manusia pun di dunia ini yang MAMPU mengadili diri sendiri.Kita tetap perlu bergantung kepada orang lain mengikut pilihan masing-masing.

Siapa kita untuk mengatakan "Aku adalah yang TERBAIK" ?? 

Jangan buat lawak kerana manusia tidak akan MAMPU untuk menghakimi diri sendiri dan kerana itulah kita dijadikan sebagai umat Nabi Muhammad saw dan bertuhankan Allah swt.

Sekadar satu perkongsian untuk diri MMI dan semua yang selama ini setia menyokong blog MMI.

Siapa Papa Gomo ?

Kita semua sedia maklum bahawa manusia bernama Anwar Ibrahim sudah pun menfailkan saman di mahkamah terhadap seorang anak muda bernama Wan Muhammad Azri kerana dituduh sebagai pemilik blog Papa Gomo yang sebelum ini banyak melakukan pendedahan tentang sikap jijik bekas banduan bernama Anwar Ibrahim.

Malah Wan Muhammad Azri sudah pun dijatuhkan hukuman sebagai bersalah dan perlu membayar sejumlah wang melibatkan ratusan ribu kepada Anwar Ibrahim.

Anak muda ini kemudiannya telah mengemukakan rayuan terhadap mahkamah seperti mana yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim berkaitan kes liwatnya terhadap Saiful Bukhari.

Bezanya Anwar membawa 14 orang peguam bagi mempertahankan dirinya manakala Wan Muhammad Azri hanya hadir dan membela diri sendiri.

Ada pihak yang mencemuh Wan Muhamad Azri kerana beliau mengaku tidak punya keupayaan kewangan untuk kos guaman di peringkat ini dan cemuhan itu sudah pastinya hadir dari kem pro Anwar Ibrahim.

Well bukan niat MMI untuk menggangu perjalanan kes ini namun sebagai pemerhati politik , MMI beranggapan bahawa Anwar Ibrahim sebenarnya sudah pun GAGAL secara peribadi kerana beliau yang punya nama besar dalam politik negara dilihat tercabar apabila hanya berdepan dengan seorang anak muda bernama Wan Muhammad Azri yang hanya memiliki kelulusan bertaraf SPM sahaja.

Bukan niat MMI nak merendahkan tahap kelulusan akademik Wan Muhammad Azri tetapi anak muda ini sudah membuktikan bahawa mempunyai kelulusan akademik setinggi gunung sekalipun kalau tidak diadun dengan SIKAP yang baik maka seseorang itu akan lebih hina dari apa yang dipertontonkan kepada umum.

Wan Muhammad Azri menafikan bahawa beliau adalah pemilik blog Papa Gomo dan sehingga kini beliau tetap dengan keputusannya.Walaupun telah dijatuhkan hukuman , proses rayuan yang sedang berjalan di mahkamah masih belum membuat keputusan.

Maka keadaannya sama , Anwar yang telah diputuskan sebagai bersalah kerana meliwat Saiful juga masih menantikan keputusan mahkamah rayuan.

Pada ketika penyokong Anwar masih tetap dengan kepercayaan mereka bahawa Anwar dianiaya oleh pihak-pihak tertentu maka kita juga harus berpendirian sedemikian bahawa Wan Muhammad Azri juga dianiaya oleh pihak-pihak tertentu.

Soalnya siapa yang menganiaya siapa ?

Dalam kes Anwar , Saiful sudah pun mengaku bahawa beliau diliwat oleh Anwar Ibrahim manakala dalam kes Wan Muhammad Azri tidak ada mana-mana pihak yang mengaku beliau adalah Papa Gomo !

2 keadaan yang cukup berbeza !!!!

Sesuatu yang harus kita perhatian adalah jawapan daripada Wan Muhammad Azri sendiri yang disiarkan oleh rakyatnews ...

Pada akhir soalan dikenyataan tersebut, Wan Muhammad Azri telah diajukan soalan adakah dia adalah Blogger Kontroversi Papa Gomo? 

"Saya tidak tahu siapa Blogger Papa Gomo tapi ikut makluman Papa Gomo adalah Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim pemilik Blog Papa Gomo. Jika bukan Anwar Ibrahim macam mana Blogger Papa Gomo boleh ada bermacam koleksi 18SX Anwar Ibrahim? Baca Selanjutnya  

Jangan terlalu negatif dengan jawapan ini kerana ia punya sesuatu yang boleh kita fikirkan ! 

Apakah tidak ada kemungkinan bahawa Anwar Ibrahim adalah pemilik blog Papa Gomo ?

Dalam situasi politik segenting Anwar Ibrahim , MMI rasa apa sahaja mampu dilakukan oleh manusia keparat ini kerana beliau pernah BERBOHONG untuk kepentingan diri sendiri.

Anwar pernah memanipulasi ulama tersohor dunia untuk menyokongnya dalam ke liwat sebelum ini , jangan lupa tu !!! Baca SINI 

Well MMI bukan peguam dan juga bukan hakim , hanya seorang rakyat biasa seperti semua tetapi MMI optimis bahawa pokok tidak akan bergoyang kalau tidak kerana angin.

Maka dalam situasi Anwar Ibrahim , pokok sememangnya bergoyang bukan hanya kerana angin tetapi kerana manusia bernama Anwar Ibrahim sendiri.

Kepada Wan Muhammad Azri , teruskan perjuangan BUKTIKAN kepada mereka bahawa anak muda bertaraf SPM ini jauh lebih baik SIKAPnya daripada mereka yang mengaku lulusan tinggi tetapi punya TABIAT dan SIKAP yang cukup MENJIJIKAN !!

MMI

1 comment:

Labels